دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - panel123

صفحه: [1] 2
1
بحث آزاد / قیمت تابلو استیل
« : اوت 09, 2018, 02:20:05 am »
برای این که یک تابلوی تبلیغاتی زیبا و چشمگیر داشته باشید بی شک باید از یک شرکت معتبر ساخت تابلوهای استیل خریداری کنید که اگر هم قیمت تابلو استیل بالا بود خیالتان از بابت کیفیت محصول راحت است و بدون تردید تابلوی مورد نظر را خریداری می کنید. قیمت تابلو استیل به وسایل به کار رفته در ساخت برد و ظاهر آن بستگی دارد، این که شرکت تولیدکننده از محصولات بی کیفیت چینی یا از متریال (مواد سازنده) درجه یک استفاده کرده است.

به طور کلی حجیم کردن حروف، اعداد و قاب تابلو علاوه بر افزایش زیبایی موجب بالا رفتن قیمت تابلو استیل می شود. در واقع این حجیم سازی و بعد دادن به حروف تابلو استیل است که بیش از پیش در بین صاحبین مشاغلی که می خواهند محصولی را در در مدت زمان کوتاه ولی گسترده به مردم معرفی کنند طرفدار پیدا کرده است. قیمت تابلو استیل با توجه به تاثیر خوبی که در رونق کسب و کار هر فرد دارد بسیار مناسب است، به همین خاطر در مدت زمان کوتاهی در بین مردم شناخته و استفاده شد.

قیمت تابلو استیل به عوامل زیر بستگی دارد:

قطر حروف به کار رفته بر روی تابلو

نورپردازی داخل و خارج حروف و قاب تابلو

قاب تابلو استیل و جنس آن

اندازه و فونت حروف به کار رفته بر روی تابلو استیل

جنس وسایل و متریال سازنده ی تابلو استیل

تعداد رنگ به کار رفته در تابلو استیل

طول و عرض تابلو

اندازه قطر لبه ها

برای ساخت تابلوهای استیل از ورق های نقره ای و یا طلایی استفاده می شود که با توجه به اندازه ی مورد نظر در کارگاه ها با دستگاه های لیزری بزش داده می شوند و بخش عمده ی ساخت تابلو استیل توسط افراد مجرب و حرفه ای و بدون دستگاه می باشد از این رو قیمت تابلو استیل با توجه به زحمت زیاد در ساخت آن، میزان جلوه ی زیاد و شیک بودنش به نسبت دیگر تابلوهای تبلیغاتی کمی بیشتر است که البته به ظرافت و زیبایی که دارد می ارزد. پس اگر برای خرید تابلوهای تبلیغاتی فقط کیفیت بالای محصول مهم است با کمی هزینه ی بیشتر می توانید بهترین تابلو استیل را خریداری کنید.

منبع : گروه تابلوسازی ایمن نورتاب

2
روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری :

در گذشته تبلیغات بیشتر از طریق رادیو ، تلویزیون ، روزنامه  و پخش تراکت انجام می شد اما امروزه معرفی کسب و کار و خدمات از طریق احداث تابلو به شیوه های مختلف همچون تابلو استیل ، تابلو برجسته و تابلو چلنیوم بر سردر محل کسب و کار و همچنین  از طریق دیگر استراتژیهای تبلیغاتی و بازاریابی همچون اینترنت ، شبکه های اجتماعی و به طور کلی تاکتیک های دیجیتال یا ترکیبی از تبلیغات دیجیتال و سنتی انجام می پذیرد . تیم های موفق تبلیغات و بازایابی تیم هایی هستند که بتوانند بازار هدف و منافع را به طور کامل شناسایی نمایند نسبت به تمام روشهای تبلیغاتی و موقعیت هر یک شناخت دقیقی داشته باشند .
انواع  روشهای تبلیغاتی :
تبلیغات چاپی :

این نوع تبلیغات سابقه بلند بالایی درکشور ما دارد و هنوز هم از رده خارج نشده است و با پیشرفت فناوری دچار تغییرات و دگرگونی های زیادی شده است . گرافیک ها و طرح های مورد استفاده در این نوع تبلیغات تاثیر زیادی بر ترغیب مخاطب برای بهره گیری از تبلیغ مدنظر می باشد . اگر مخاطبان شما هنوز از نشریاات چاپی بهره می گیرند پس بهتر است از این نوع تبلیغات سود ببرید .

این نوع تبلیغات شامل موارد زیر می باشد :

مجلات ملی ، محلی ، تجاری ، صنعتی

کتابهای راهنما ، صفحات زرد ، صنعت ، محلی

ایمیل که به صورت مستقیم برای مشتری ها فرستاده می شود

کارت های اتوبوس و تاکسی

بیلبوردها  -  تابلوهای تبلیغاتی
تبلیغات آنلاین :

امروزه اکثر نشریات با استفاده از نسخه های آنلاین به تبلیغ می پردارند . تبلیغات آنلاین ، موقعیت های متنوع تبلیغاتی و استراتژی های همراه با آن را فراهم می نماید که  پایه مناسبی برای آنالیز میزان اثر بخشی گروه های تبلیغاتی محسوب می گردد که عبارتند از :

روزنامه های آنلاین ملی ، محلی ، اجتماعی و تجاری

مجلات محلی ، منطقه ای و بین المللی

وبلاگها

موتورهای جستجو

آگهی های موجود در سایتها

تبلیغات بومی

هدف یابی مجدد (تبلیغاتی که کاربران همیشگی وب سایت شما را مورد هدف قرار می دهد) .
شبکه های اجتماعی :

تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترکیبی از انواع استراتژیهای بازاریابی است و غالبا همراه با کمپین ها و گروه های بازاریابی است که شامل

قرعه کشی ها ، تبلیغات تلفن همراه ، فیس بوک ، پست های منتشر شده و فیدهای تبلیغاتی

توییتر – کمپین های تبلیغاتی

لینکدین – کمپین های تبلیغاتی

پینترست پستهای منتشر شده
تلفن همراه :

تبلیغات تلفن همراه معمولا با یک کمپین بازاریابی گسترده ای مرتبط می باشد و رشد تبلیغات تلفن همراه در حوزه کسب و کار امری انکارناپذیر است و تاثیر بسیار زیادی در توسعه بازاریابی دارد مانند تبلیغات موبایل از طریق شبکه های اجتماعی
تلویزیون :

تبلیغات در تلویزیون از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است اما این مدل تبلیغات به علت گرایش خریداران به سمت سرگرمی ها و اخبار های موجود در فضای مجازی به شیوه ای زیر در حال تغییر است :

برنامه نویسی شبکه های ماهواره ای و کابلی و محلی که برای مخاطبان خاص با توجه به میزان نظاره گران می باشد .

شبکه های تلویزیونی ایندی : یک شبکه محلی کوچک که با مبلغ اندکی به تبلیغ و جذب مشتری می پردازد .

شبکه های بازپخش برنامه ای تلویزیون

پخش عمومی : این شبکه ها به منظور بهبود روابط عمومی می باشد که توسط برخی از شرکت ها جهت حمایت مالی صورت می گیرد .
رادیو :

تبلیغات رایویی با سابقه بلند مدت یک فضای تبلیغاتی برای مخاطبان خاص می باشد . برای تبلیغ در این فضا می بایست بازار هدف خود را شناسایی نموده و شبکه مورد نظر را انتخاب و سپس متناسب با میزان مخاطبان خود در فرکانس شبکه های مختلف همچون برنامه های ملی و محلی ، برنامه های خبری و گفتگو ، موسیقی و غیره ، اقدام به بازاریابی و تبلیغ نمایید .
تبلیغات حمایتی :

این تبلیغات به صورت حمایتی و از طریق کمک های مالی به صورت جمع آوری پول یا کالا و ارائه خدمات مختلف انجام می پذیرد .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

3
بحث آزاد / بیلبورد
« : ژوئیه 23, 2018, 02:39:32 am »
پیش از میلاد مسیح  ،  انسانها نقاشی هایی برروی دیواره غارها ترسیم می کردند و بعدها در شهر طبس پوستری که متعلق به آگهی یافتن یک برده فراری بود کشف شد . پس از گذشت قرنها یونانیان از ستون های چوبی به نام آکسون برای اطلاع رسانی استفاده می کردند و سپس در سال ۱۴۰۰ پس از میلاد ، اروپاییان اعلانات خود را در میادین شهرها و یا ساختمانهای عمومی نصب می کردند .

در سال ۱۷۹۶ چاپ سنگی اختراع شد و در سال ۱۸۰۰ اولین مکتب پوستر پایه گذاری گردید و در سال ۱۸۷۰ با مکانیزه شدن وسایل ، پوستر ، با مدلها و طرح های جدید رونمایی شد و پس از انقلاب صنعتی ماشین هایی برای بریدن و چاپ کردن کاغذ و تشکیل سایه رنگها ابداع شد که این سایه رنگها از نقاط  ریزی تشکیل شده بودند که باعث ایجاد طرح های سه بعدی می شدند.

در قرن نوزدهم با گسترش بزرگراهها و جاده ها و افزایش رفت و آمد انسانها با اتومبیل ، بیلبوردها به عنوان شاخه ای از وسایل ارتباطات تصویری جایگزین تصاویری شدند که برروی دیوار ها چسبانده می شدند  و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی که از چوب ، آهن ، کاغذ و تصویر تشکیل می شد رواج یافت .
روند رشد :

روند رشد چاپ و تبلیغات همچنان ادامه یافت تا اینکه در نیمه دوم قرن نوزدهم دوربین اختراع شد و عکاسی راه های جدیدی برای تبلیغات بهتر و موثرتر را میسر ساخت .

در اوایل دهه قرن بیستم هیچ کشوری نمی توانست با ایالت متحده در امر تبلیغات و پوستر رقابت نماید و به دلیل فقدان قوانین مرتبط با اندازه و مکان آگهی ها ، هر کس در هر مکان اقدام به نصب آگهی و تبلیغ می نمود تا اینکه بیمه کردن پوسترها و تعیین مدت زمان نصب آن روی دیوار به طور جد مطرح شد .

با استفاده از این قانون ، بایستی از صاحب دیوار اجازه دریافت می شد و سپس تبلیغ کننده می توانست از تمام قسمت های دیوار برای نصب پوستر خود بهره مند گردد .

در آن زمان متصدیان نصب پوستر اقدام به فروش بیلبوردها در اشکال مختلف مربع یا مستطیل نمودند و به وسیله دو تکه چوب این تابلوها را در محلهای مختلف نصب می کردند .

با توسعه صنعت اتومبیل و نقل و انتقال مردم به مکانهای مختلف جغرافیایی ، تبلیغ کنندگان با خلاقیت های مختلف اقدام به نصب بیلبوردهای الکترونیکی در جاده ها نمودند .

در قرن بیستم از بیلبوردها به طور گسترده استفاده می شد و تبلغ کنند گان در تبلیغ خود سعی در اثبات مرغوب بودن کالا و خدمات خود و به فروش رساندن آن داشتند اما در اواسط قرن بیستم ،  آژانس های تبلیغاتی دریافتند که اگر از یک شعار و یا پیام کوتاه برای تبلیغ و فروش محصولات استفاده نمایند بیشتر موثرواقع می شود.

امروزه از تکنیک های متفاوت نورپردازی و نوشته های متحرک کوتاه بهره برده می شود  تا هنگام عبور اتومبیل از مقابل بیلبوردها  بتوان  به طور کامل محصول یا خدمات مدنظر را تبلیغ نمود و در ذهن مخاطب رسوخ کرد.
تعریف بیلبورد :

در واقع واژه بیلبورد در فرهنگ تابلوسازی به تخته یا سطوح قابل اجاره ای اطلاق می شود که دارای قالب و جایگاه مخصوص نصب است و پس از اتمام دوره اجاره آن ، آگهی جدیدی برروی آن درج می گردد .
موقعیت بیلبورد در تبلیغات :

بیلبوردها یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین وسایل تبلیغاتی می باشند که جایگاه ویژه ای در تبلیغات دارند و با بهره گیری از عوامل بصری مانند محتوای یک پوستر آگهی و یا بروشور به صورت برجسته  ، در اندازه های مختلف و نورپردازی های متنوع ، به صورت ثابت و یا متحرک در در معرض دید عموم قرار می گیرند.
ویژگیها :

با ترکیب بندی صحیح و طراحی جذاب از فاصله ای دور جلب توجه می کند و کالا یا خدمات مورد نظر را به سمع و نظر عموم می رساند .

به دلیل قرارگیری در فضاهای باز شهری و ملاحظه تبلیغات روی آن ، توسط جمعیت کثیر ، یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شود.

برای ساخت و نصب آن می بایست با مهندسین شهرسازی و شهرداری ،  هماهنگی های لازم صورت پذیرد و برای نصب آن حفظ زیبایی شهر لحاظ گردد .

پیام قابل نمایش بر روی بیلبورد می بایست قابل ادراک ، سریع الانتقال ، قابل رویت و روشن و واضح باشد تا بتواند برروی مخاطب تاثیر بگذارد.

چون بیلبوردها از یک دیگر جدا هستند و بین آنها مسافت وجود دارد بنابراین  برای تبلیغ کالا و یا خدمات خود می توانید از چندین بیلبورد پی درپی برای تبلیغ استفاده کنید که این بیلبوردهای پی در پی به یاد آورنده قسمتهای منفصل از یکدیگر هستند و باعث جذابیت بیشتر و در نتیجه تبلیغ بهتر می شوند .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

4
بحث آزاد / تابلوی چلنیوم
« : ژوئیه 10, 2018, 10:37:19 pm »
معنای نام چلنیوم و تاریخچه ساخت آن

چلنیوم ( channelium) از ترکیب دو کلمه channel + aluminium  تشکیل شده است. دلیل این نامگذاری یک به دلیل جنس آلومینیوم است که در ساخت آن بکار می­رود و دوم کاربرد کلمه channel که در زبان لاتین به جسم u  شکل اتلاق می­شود و از آنجا که حروف و اشکال بعد از چسباندن نوارلبه به  کناره ها، شکل u مانند میگیرند به آنها channel می­گویند. با توجه به توضیحات بالا اسم این جسم چنلیوم است ولی در ایران به نام چلنیوم مطرح است.

این محصول نخستین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی، توسط یک شرکت  اسپانیایی به نام mci به وسیله آلیاژ آلومینیوم ساخته شد و به صورت ورق­های با سطح آینه مشابه فلز استیل وارد بازار شد. شرکت mci این محصول را با نام تجاری آلوراپید (alurapid) وارد بازار نمود. در ایران چنانچه نام alurapid یا made in spania روی محصول حک شده باشد نشان دهنده این است که این محصول مربوط به شرکت mci است.
انواع تابلوهای چلنیوم

تابلوهای چلنیوم در سایزهای 7،9،11 سانتیمتر با رنگهای جیوه­ای، طلایی و مشکی در بازار موجود است. در حال حاضر در ایران به غیر از برند اسپانیایی alurapid که گرانترین آن نیز می­باشد، نوع تایوانی آن با نام تجاری aluband و انواع چینی آن با نام­های تجاری آلوشاین (alushine) ،آلوتیپ (alutape) ،سهند(sahand) و غیره موجود است.

تفاوت چلنیوم اصلی نسبت به چلنیوم متفرقه موجود در بازار در موارد زیر است:

چلنیوم اصلی از لبه ضخیمی معادل 2.8 میلیمتر تشکیل شده است و به همین علت از استحکام خوبی بخصوص در حروف بزرگ و درشت، برخوردار است. به همین دلیل تابلو سازهای باتجربه برای ساخت حروف درشت و بزرگ حتما از چلنیوم اصل استفاده می­کنند. محصولات متفرقه لبه­ نازکی دارند به راحتی تغییر شکل می­یابند و می­توانند برای ساخت حروف کوچک مورد استفاده قرار ­گیرند.

تفاوت دیگر جنس اصل از باقی جنسها مقاومتش نسبت به تغییرات جوی و اشعه آفتاب است به نحوی که با گذشت زمان تغییر رنگ نمی­دهد.
رنگ و اندازه تابلوهای چلنیوم

مارک­های مختلف رنگ­ها و اندازه­های متفاوتی دارند که ما اینجا اصلی­ترین و معروفترین برند تابلوی چلنیوم یعنی برند alurapid را مورد بررسی قرار می­دهیم. در ایران رنگ­های نقره­ایی، مشکی و طلایی از این برند موجود است و اندازه­های 9 سانت و درصد کمی هم 11 سانت موجود می­باشد.

همانطور که قبلا اشاره شد در مارک­های متفرقه ابعاد کمتر موجود است که برای ساخت حروف کوچک از آن استفاده می­شود یکی از این ابعاد اندازه 7 سانت است.
مراحل ساخت تابلوی چلنیوم

در ابتدا حروف مورد نظر در برنامه کرل دراو coreldrow و یا برنامه اتوکد autocad طراحی می­شود (هم از لحاظ نوع فونت و هم از لحاظ ضخامت). پس از پایان این مرحله، طرح بر روی صفحه پلکسی گلس plexi glass لیزر می­شود.

قابل ذکر است که پلکسی گلس نوعی پلاستیک با ظاهری شبیه به شیشه میباشد که از مقاومت بیشتری نسبت به شیشه برخوردار است و رنگ ها و جنس های مختلف دارد به دلیل مقاومت بالای این محصول، برش آن از طریق دستگاه لیزر صورت می­پذیرد.

حال برمی­گردیم به مراحل ساخت حروف. پس از اتمام مرحله برش حروف، نوبت به چسباندن لبه چلنیوم به قطعات برش خورده از جنس پلکسی گلس می­شود. پس از آماده سازی لبه حروف و لبه چلنیوم، آن را بر روی میز آهنی با آهنرباهای مخصوص ثابت و جذب یکدیگر می­کنند و با چسب 1-2-3 و اسپری، لبه تابلو چلنیوم را به پلکسی می­چسبانند.

حال نوبت به زیرسازی حروف میرسد که برای این کار از ورقهای pvc با ضخامت 8 و 10 میلیمتر استفاده می­شود. ابعاد این ورق 120-240 سانتیمتر می­باشند. این ورقها در مقابل گرما و سرما و اشعه خورشید و آب مقاوم است. برای زیرسازی، حروف ساخته شده را بر روی ورق pvc قرار می­دهند و دور آنرا خط کشی می­کنند و بوسیله اره برقی برش می­زنند.

توجه به این نکته لازم است که دستگاه چلنیوم ساز برای مراحل خم کردن، قوس و شیار بر روی لبه تابلو و به صورت کامپیوتری انجام می­شود ولی از آنجا مه این دستگاه برای حروف لاتین طراحی شده، در اجرای حروف فارسی اشکالاتی ایجاد می­کند و ممکن است لبه چلنیوم دچار خط و خش شود. در جاهایی که از دستگاه چلنیوم ساز استفاده نمی­شود تمامی مراحل کار توسط استادکار ماهر صورت می­پذیرد.
 نحوه سیم کشی و تقسیم جریان

پس از برش PVC ، لامپ­های SMD روی سطح PVC  چسبیده می­شود. برای اینکار ابتدا سطح PVC  باید کاملا تمیز شود سپس محافظ چسب پشت SMD ها را جدا می­کنند و لامپ­ها را با فواصل بین 3 الی 4 سانت می­چسبانند تا جایی که تمام سطح PVC  را بپوشاند. لامپ­ها از قطب­های مثبت و منفی تشکیل شده است و برای روشنایی لازم است که سیم­های مثبت با هم و سیم­های منفی با هم سری شوند.

پس از تست روشنایی، حروف بر روی PVC  قرار می­گیرد و با پیچ­های کوچک بهم متصل می­شوند.

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

5
امروزه بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها برای تبلیغ کالاهایی که می فروشند و یا برای تبلیغات خود از تابلو مغازه استفاده می کنند. تابلو مغازه در ایران دارای تنوع بسیار بالایی است که هرکسی با توجه به سلیقه و بودجه ای که دارد از آن ها استفاده می کنند. تابلوهای تبلیغاتی امروزه نقش مهمی در رونق بخشیدن به کسب و کار مغازه داران را ایفا می کند. اگر از تابلو مغازه یا تابلو تبلیغاتی مناسب استفاده کنید می تواند تا حد زیادی نظر عابرین را به خود جلب کند. امروزه تابلوهای تبلیغاتی نقش مهمی را در بازاریابی ایفا می کنند که این امر خود تبلیغات خوبی برای شما محسوب می شود. تابلو مغازه در عین سادگی می بایست درون مغازه را برای عابرین توصیف کند یعنی هنگامی که نوشته ی روی تابلو را می خوانند یا تصویری را می بینند در نگاه اول باید متوجه شوند در این مغازه چه کالاهایی به فروش می رسد. پس برای انتخاب جمله، کلمه، متن متحرک، تصویر، انیمیشن و ... بر روی تابلو تبلیغاتی بهتر است با طراحان این تابلوهای تبلیغاتی مشورت کنید.
قیمت تابلو مغازه :

تابلو مغازه با توجه به تنوعی که دارد از قیمت های گوناگونی برخوردار است. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تابلو مغازه می توان به متریال به کار رفته شده و شرکت سازنده اشاره کرد. هرچه مواد سازنده ی تابلوی تبلیغاتی بهتر باشد طول عمر تابلو بالا می رود در نتیجه قیمت آن افزایش می یابد. شرکت های معتبری نیز وجود دارند که از وسایل چینی استفاده نمی کنند و تابلوی مورد نظر شما را 12 تا 18 ماه گارانتی می کنند.
تابلو مغازه ارزان :

با توجه به این که تابلو مغازه در بالا و فضای بیرونی مغازه نصب می شود، در معرض باد، باران، طوفان و تابش مستقیم نور خورشید است و شما باید برای خرید تابلو مغازه با کیفیت بالا و طول عمر زیاد نباید در هزینه ها کوتاهی کنید. البته که انواع تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم ، تابلو ال ای دی، تابلو استیل و ... وجود دارند که به دو دسته چینی و غیر چینی تقسیم می شوند. تابلو تبلیغاتی هایی که از اجناس نامرغوب چینی ساخته شده اند بسیار ارزان قیمت هستند ولی بسیار زود از کار می افتند اما اگر از تابلوهای با کیفیت بالا استفاده کنید می بایست هزینه بیشتری را پرداخت کنید اما از نظر کالا و کیفیت خیالتان راحت است.


تابلو تبلیغاتی و انواع آن ها:

برای تابلوتبلیغاتی و استفاده بهینه و تو چشم بودن باید به این نکته دقت کنید که چه مدلی از تابلوهای تبلیغاتی را می خواهید استفاده نمایید. انواع تابلو های تیبلیغاتی عبارتند از تابلو چلنیوم، تابلو استیل ، تابلو با حروف برجسته، تابلو استیل طلایی، تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم پانچ شده، تابلو استیل، تابلو استیل طلایی

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

6
بحث آزاد / تابلوسازی و انواع مدلها
« : ژوئن 25, 2018, 01:20:51 pm »
تابلوهای پشت بامی  :

برای ساخت تابلوهایی که در پشت بام ها نصب می شود از یک پروفیل آهن سنگین برای زیرسازی و نگهدارنده تابلو بهره گرفته می شود زمینه اصلی آنها از جنس کامپوزیت می باشد و حروف برجسته ای که بر روی آن تعبیه می شود از جنس چلنیوم ، استیل و یا حروف پلکسی می باشد.
تابلوهای فلکسی :

این تابلوها از دو قسمت تشکیل شده است که یک سازه فلزی دوبل در زیرکار آن استفاده می شود از بخش پشتی این تابلو برای نصب سینی و مهتابی بهره گرفته می شود و از بخش جلوی تابلو برای نصب فلکس و کاورهای دور استفاده می شود ، برای نور دهی این نوع تابلوها از مهتابی کمک گرفته می شود .
حروف برجسته پانچی :

این نوع حروف با لبه چلنیوم و یا پلاستیک ساخته می شوند . این نوع حروف از پلکسی با سوراخهای کوچک بریده شده و سپس یک پلکسی شفاف زیر پلکسی رویه قرار می گیرد .
حروف برجسته پانچی :

در این نوع حروف لبه ها و جلوی حروف با استفاده از چلنیوم و لترمکس به صورت پانچی کار می شود .
تابلو برجسته حروف چلنیوم :

امروزه از این حروف برجسته برای ساخت تابلوهای سردرب استفاده زیادی می شود چون ساخت این حروف از جنس آلومینیوم است دوام بالایی دارد و به راحتی میتوان به صورت دستی و یا به کمک دستگاه شکل و طرح موردنظر را برروی این حروف پیاده سازی نمود .
تابلوهای حروف برجسته چلنیوم ستاره ای :

نفاوت این تابلو با نوع معمولی چلنیوم در این است که از نمای ستاره ای و درخشان در آن استفاده می شود .

در این نوع تابلو نور SMD  داخل حروف برجسته با شکست از داخل تابلو چشم نوازی می کند که این برق ملایم با چشمک زدن جلوه زیبایی به تابلو می بخشد و توجه عموم را به خود جلب می کند .
تابلو حروف برجسته پلاستیک سه بعدی وکیوم :

این نوع تابلوها به دلیل نوردهی ، تنوع رنگ  و شکل فانتزی یکی از محبوبترین نوع از حروف برجسته چلنیوم  می باشد که ساخت این حروف توسط دستگاه به صورت تمام اتوماتیک در کمترین زمان انجام می گردد.
حروف استیل :

نوع دیگری از کاربرد حروف برجسته می باشد که خود شامل چند نوع مانند حروف استیل طلایی براق ، طلایی خش دار ،  نقره ای براق ،  نقره ای خش دار ،  دودی ،  مسی می باشد که به صورت های نوردارر و بدون نو و یا به صورت رینگی و یا برجسته و تخت با پلکسی قابل اجراست .
حروف برجسته استیل :

این نوع حروف در تابلو سازی از زمانهای پیشین کاربرد داشته و برای ساخت آن از آلیاژی که معمولا از جنس برنز و یا برنج بوده استفاده می شده ، اما چون به مرور زمان سیاه می شد نیاز به پرداخت دوره ای داشت اما امروزه به دلیل استفاده از دستگاه لیزر بسیار با کیفیت تر شده است .
تابلوسازی حروف پلاستیک یا پلکسی :

برای ساخت حروف برجسته پلاستیک هم در بخش رویه و هم لبه ها از طلق های پلکسی گلاس تایوانی به دو صورت با نور و بدون نور و در رنگهای مختلف استفاده می شود.
تابلوهای فلزی :

دراین نوع تابلو نیز از حروف برجسته استفاده می شود مانند حروف برجسته چلنیوم و پلاستیک اما در این تابلوها حروف نمی توانند نور را از خود عبور دهند و از جنس فلز هستند .

برای نصب این نوع تابلو از سطح پایه ای استفاده می شود که این پایه ها فاصله ای ایجاد می کنند که می شود از این فضا برای قرار دادن لامپ های LED  و SMD  برای نوردهی استفاده کرد .

اما اگر تمایل به استفاده از نوردهی نداشته باشید می توانید از حروف فیزی نرو ماده استفاده نمایید تا حروف کاملا روی سطح قرار بگیرند و جلوه زیبایی داشته باشند.
تابلوهای رینگی :

در این مدل تابلو حروف برجسته ترکیبی از پلاستیک و فلز هستند و حروف از فلز ساخته می شوند اما یک لایه پلاستیک در حروف به کار می رود که باعث ایجاد فضایی برای عبور نور می شود ، در این نوع تابلو سازی هم زیبایی کار فلز و هم زیبایی و روشنایی رنگ منعکس می شود .

در این نوع ساخت می توانید با استفاده از حالت نر و مادگی نوردهی زیر حروف را هم داشته باشید و با استفاده از یک لایه پلاستیک در قسمت زیر حروف نوردهی زیر حروف را به شکلی زیبا و چشم نوازتر به نمایش بگذارید.
تابلو حروف برجسته سه بعدی :

با استفاده از این نوع تابلوسازی مدرن می توان انعطاف پذیری بیشتری بر روی حروف پیاده سازی نمود و انواع افکت های زیبا را که توسط دیگر حروف برجسته امکان پذیر نیست ، میسر ساخت .
تابلوهای راهنما :

تابلوهای راهنما یکی از پرکاربردترین تابلوها می باشند که تنوع زیادی دارند و برای ساخت این تابلوها از متریال های مختلفی همچون پلکسی ، استیل ، کامپوزیت ، مولتی استایل ، چوب و … به صورت دیواری ، ایستاده ، آویز ، دوطرفه و رومیزی بهره می برند.
حروف برجسته لترمکس :

نوعی دیگر از انواع حروف برجسته می باشد که لبه های این نوع حروف با عمق ۲ سانتیمتر می باشد که دور آن نوار لاستیکی شفاف به کار برده می شود که قابلیت نوردهی در لبه حروف را ایجاد می نماید .
لایت باکس :

برای ساخت آن از جنس چلنیوم و یا پلکسی به دو صورت نور دار و بدون نور استفاده می شود که منابع نوری مورد استفاده در آن توسط لامپ فلور سنت ، LED  ، SMD  تامین می شود که پس از قرار گرفتن مدیای چاپ ترانسپارت و یا فلکسی برروی آن باعث عبور نور و روشن شدن چاپ می شود  که بیشتر برای لوگو ها ، عکس محصولات و یا شماره تلفن ها ، ایستگاههای مترو ، سینما ، فرودگاه کاربرد دارد .
تابلو حکاکی LED  :

این نوع تابلو با حکاکی ورق پلاستیک و یا همان پلکسی گلاس با لیزر و شکست نور LED  که به صورت مخفی در آنها اجرا می شود طراحی و پیاده سازی می گردد .

این نوع تابلوها به دلیل داشتن قابلیت روشنایی بالا و نورپردازی زیبا برای کسانی که به دنبال نورپردازی بیشتر هستند گزینه بسیار مناسبی می باشد.
تابلوهای کامپوزیت :

این نوع تابلو ها یکی از مقاوم ترین و زیباترین متریالها برای ساخت تابلو می باشدکه با استفاده از حروف های برجسته چلنیوم ، استیل ، پلکسی و یا لترمکس در رنگهای مختلف و به دو صورت نوردار و بدون نور طراحی و پیاده سازی می شود . ورق کامپوزیت دارای مدلهای طرح چوب ، طرح سنگ و طرح استیل می باشد و برای زیباتر شدن آن می توان از چوب ترموود و چوب پلاست هم بهره جست .

از ویژگی های بارز تابلوهای کامپوزیت می توان به تنوع رنگ ، عایق صوتی ، مقاوم بودن در برابر تشعشعات خورشید و سرما و گرما ، سبکی آن اشاره نمود.
تابلو های LED :

این نوع تابلو به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :
LED ثابت :

با استفاده از چراغ های کوچک LED  ساخته می شوند که متنوع هستند و هر طرحی روی آنها قابل پیاده سازی است . در این نوع تابلوسازی می توان ۲ تا ۸ مدل رقص نور را روی LED  پیاده سازی کرد و یا از LED  های RGB بهره گیری نمود .
LED  روان :

در انواع مدل های تک رنگ و مولتی کار یا تلویزیونی قابل اجراست . در این مدل می توان هر طرح و نوشته ای را به تعداد نامحدود و با افکت های زیبای گرافیکی اجرا نمود .

در تابلوهای تک رنگ ، زمینه کار به رنگ مشکی بوسیله LED  های خاموش و نوشته ها و نقشهای روی آن به رنگ منتخب مشتری اجرا می گردد .

در تابلوهای مولتی کالر یک تلویزیون کامل در اختیار مشتری گذاشته می شود که مشتری می تواند هر تصویر فیلم و طرحی را به نمایش بگذارد.
بنر :

بنرها ساده ترین نوع تابلو هستند که مراحل ساخت و نصب آن شامل چاپ بنر توسط دستگاه ، اسکلت فلزی و نصب است و به دلیل اینکه چاپ بنر توسط دستگاه صورت می گیرد به راحتی می توان هر نوع نوشته ، طرح ، رنگ ، عکس را با کیفیت بالا و در طرح های متنوع اجرا کرد. این نوع تابلوسازی مشابه تابلو فلکس می باشد اما از لحاظ چاپ ، جنس و رنگ کیفیت بالاتری نسبت به فلکس دارد . دربنر نیز از پوشش فلکس روی تابلو استفاده می گردد اما قاب آن دارای عمق بیشتری می باشد .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

7
بحث آزاد / تابلوی چلنیوم و مزایای چلنیوم
« : ژوئن 12, 2018, 07:36:00 pm »
چلنیوم یا در اصل چنلیوم ( channelium) که از دو کلمۀ channel + aluminium  ترکیب یافته است، نام یکی از حروف برجسته است که برای اجرای تابلوهای تبلیغاتی بکار می­ رود. با وجود اینکه تنها چند سال از ورود تابلوهای چلنیومبه بازار می گذرد، به دلیل تنوع اندازه، رنگ و زیبایی، این یکی از پرمصرف ترین مصالح تابلوهای تبلیغاتی به شمار می­رود. ز این رو در این مقاله به ارائۀ اطلاعاتی در مورد چلنیوم پرداخته می شود.
چلنیوم چیست؟

 چلنیوم یا در اصل چنلیوم ( channelium) که از دو کلمۀ channel + aluminium  ترکیب یافته است، نام یکی از حروف برجسته است که برای اجرای تابلوهای تبلیغاتی بکار می­رود. در ساخت این تابلوها عنصر آلومینیوم استفاده می شود که یکی از دلایل نامگذاری این تابلوها است.
مزایای چلنیوم

آنچه باعث تمایز این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه می­باشد، کیفیت بالای این محصول است. به نحوی که در برابر گرما و سرما و اشعه خورشید مقاوم است.

مزیت دیگر این محصول عایق بودن آن در مقابل ورود آب و گرد و غبار است که این عمل از طریق نوار اسفنجی گردگیر  در اطراف محصول صورت می­گیرد. عایق رطوبت مانع ورود آب به مدار تابلوی چلنیوم می­شود و از سوختگی مدار جلوگیری می­کند.

از مزیتهای دیگر محصول، وجود روکش محافظ نایلونی روی قطعات است. این امر باعث جلوگیری از خط و خش بر روی چلنیوم می­شود. این روکش در مراحل ساخت و نصب بر روی قسمت براق خواهد ماند و پس از نصب باید از روی آن جدا شود. در غیر اینصورت در اثر مواجه با نور آفتاب تنها با استفاده از موادی همچون اسپری چسب 1-2-3 قابل جدا شدن است.
روشنایی تابلوهای چلنیوم

از مهمترین قسمتهای تابلو چلنیوم نور آن است. برای روشنایی تابلوی چلنیوم از دو مدل لامپ به نامهای SMD و LED استفاده می­شود. منبع تغذیه این لامپها ترانس 12 ولت است. از بین این دو لامپ ذکر شده لامپ SMD از مزیت بهتری نسبت به LED برخوردار است. دلیل این مزیت پرنور بودن، ضد آب بودن، پخش مناسب نور، مصرف پایین برق، خاموشی کمتر، نصب آسان و... است.
رنگ تابلوهای چلنیوم

بسته به برند های مختلف، مشکی، طلایی و نقره ای رنگ هایی هستند که بیشتر برندهای معروف تابلوهای چلنیوم موجود در ایران به کار گرفته می شود.


اندازۀ تابلوهای چلنیوم

اگر قصد خرید تابلوی چلنیوم را دارید، لازم است بدانید که بسته به مارک و برندهای مختلف، اندازۀ تابلوهای چلنیوم متنوع است؛ اندازۀ cm9، cm7 و بعضاً cm11 در ایران رایج می باشد.
تابلوی چلنیوم چطور ساخته می شود؟

    طراحی حروف مورد نظر در نرم افزار coreldrow یا autocad

 و سپس لیزر کردن این حروف بر صفحۀ plexi glass.

    برش حروف، چسباندن لبه چلنیوم به قطعات برش خورده، ثابت کردن لبۀ چلنیوم و حروف بر روی میز آهنی و چسباندن لبه تابلو چلنیوم به پلکسی با چسب 1-2-3.
    زیرسازی حروف با استفاده از ورق های pvc. دلیل استفاده از ورق های pvc این است که در اشعۀ آفتاب، مقابل گرما، سرما و آب مقاوم هستند. منظور از زیر سازی، قرار دادن حروف ساخته شده بر روی ورق pvc و ایجاد خط کشی به دور آن و برش دادن آن است.

مراقب تابلوهای چلنیوم تقلبی باشید

اگر در صدد خرید یا سفارش تابلوی چلنیوم هستید، مراقب تابلوهای متفرقه باشید! به خاطر داشته باشید که تابلوهای چلنیوم اصل، دارای لبۀ ضخیم به اندازۀ mm8/2 بوده و از این حیث، برای طراحی حروف درشت، مناسب هستند، زیرا به دلیل ضخامت لبۀ مناسب، از استحام مناسبی هم برخودارند؛ از طرف دیگر، تابلوهای چلنیوم اصل، در مقابل تغییرات درجه حرارت، سرما، گرما، نور آفتاب و مایعات پایدار هستند و از این رو، با گذر زمان تغییر رنگ نخواهند داد.

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

8
بحث آزاد / تابلوسازی
« : ژوئن 09, 2018, 11:40:48 pm »
امروزه روشهای زیادی برای تبلیغ محصول و خدمات وجود دارد که یکی از این روشهای موثر تابلوسازی است .

تابلوسازی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی در بین آهاد مردم به طرز چشم گیری توسعه و رواج یافته است به گونه ای که دیگر یک هزینه محسوب نمی شود بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری برای کسب وکار به شمار می آید .

تابلوها یا به صورت بیلبورد در میادین و گذرگاهها وبزرگراهها و یا در، سردر محل کسب وکار ، یا پشت بام ها نصب می گردد و در معرض دید عموم قرار می گیرد .

تابلو هر چقدر کیفیت و زیبایی و نورپردازی بهتری داشته باشد تاثیرگذاری بیشتری در جذب مشتری خواهد داشت .

تابلو سازی در انواع مختلفی نظیر تابلوسازی چلنیوم ، فلکسی ، ال ای دی ، فلز ، نئون پلاستیک ، لایت باکس و تلویزیون های شهری طراحی و پیاده سازی می شود هر کدام از آنها روند طراحی و پیاده سازی خاص خود را دارند .

تابلو برجسته چلنیوم به دلیل داشتن نورپردازی با رنگهای متفاوت و زیبا این روزها طرفداران بیشتری نسبت به دیگر نوع ها پیدا کرده است .
مزایای ساخت تابلو :

تابلوسازی ماندگاری بیشتری نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی دارد و در برابر سرما و گرما و تابش خورشید و گرد و غبار مقاوم است و خراب نمی شود و اگر شرایطی فراهم شود که مجبور به جابه جایی  و نقل مکان شوید می توان به راحتی آن را در مناطق مختلف جغرافیایی جابجا نمود .

تابلوسازی به این دلیل نسبت به ابزارهای تبلیغاتی دیگر نظیر تراکت ارجحیت دارد که اکثر مردم وقتی تراکتی را دریافت می کنند خیلی کم به آن توجه می نمایند و ممکن است حتی بدون نگاهی آن  را دور بیندازند اما تابلو وقتی در محل کسب و کار یا در میادین و گذرگاهها و بزرگراه ها نصب می شوند به مدت طولانی در معرض دید عموم قرار می گیرند و خواه ناخواه هرفردی حتی شده یکبار هم به آن توجه می کند و زمانی که مورد نیاز وی بود به مکان مورد نظر مراجعه می نماید و ممکن است به مشتری همیشگی تبدیل شود.
در تابلوسازی چیزهایی که می بایست مدنظرقرار داده شود تا بیشتر مورد توجه عموم مردم قرار گیرد به شرح زیر می باشد :

۱) استفاده از افکت های زیبای نور دررنگهای متنوع : نور در تابلوسازی و نمای تابلو تاثیر فراوانی دارد به خصوص اگر تابلو از نوع تابلو چلنیوم ، نئون ، LED  ، فلکسی و لایت باکس باشد ، نور پردازی حرف اول را می زند .

۲) برجسته سازی تابلو و استفاده از طرح ها و زمینه های خاص و مدرن در تابلو: ساخت تابلوهایی با حروف برجسته جلوه زیبایی به تابلو می بخشد

۳) رنگ آمیزی مناسب : برای انتخاب رنگ مناسب و موثر در ساخت تابلو نیاز به آشنایی کمی با رنگها و روانشناسی رنگ داریم اگر رنگها و نحوه ترکیب آنها را به خوبی بشناسیم و آنها را درتابلوسازی به درستی پیاده سازی نماییم قطعا تاثیربسزایی در فکر و ذهن عموم خواهد داشت .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

9
بحث آزاد / تاریخچه چلنیوم
« : مه 29, 2018, 02:03:17 am »
تاریخچه تابلو چلنیوم به سال ۲۰۰۰ میلادی برمی گردد در این سال کشور اسپانیا با ایده پردازی بر روی آلیاژ آلومینیوم ، ورق هایی با سطح آیینه را با گذراندن یک سری مراحل فرآوری ایجاد نمود که ظاهری مانند فلز استیل داشت و نام آن را چلنیوم نهاد   .

بعد از اسپانیا تایوان برای دومین بار محصولی مشابه را با نام تجاری آلوباند به بازار عرضه نمود . و کشور پیشرو سوم در زمینه تولید و عرضه  چین است که محصولاتی با برندهای متفاوت از جمله آلوشاین ، آلوتیپ ، سهند  و … را وارد بازار نمود .
جنس لبه ها:

لبه های تابلو چلنیوم در برابر ضربه و فشار بسیار حساس است و سریع تغییر حالت می دهد و یا سوراخ می گردد به همین علت محصول که توسط کشورهای اسپانیا و تایوان تولید و عرضه می شوند اصل است و به دلیل داشتن لبه های ضخیم ، مرغوبیت و کیفیت بالایی نسبت به چلنیوم های  ساخت چین دارند و این تفاوت بقدری است که براحتی قابل مشاهده است .

در واقع جنس های چینی به دلیل نازک بودن لبه ها ،  برای سازنده حروف و ساخت حروف های کوچک مناسب است علاوه بر اجناس چینی یک نوع چلنیوم بنام لترمکس با لبه های یک سانتیمتری در بازار موجود است که برای ساخت حروف مناسب می باشد .

لبه های حروف چلنیوم دارای عمقهای ۷ ، ۹ و ۱۱ سانت در رنگهای طلایی ، مشکی ، قرمز موجود است .
نورپردازی :

حروف پلکسی یا نئون پلاستیک قابلیت نوردهی از تمام قسمت ها را دارد برای نوردهی تابلو چلنیوم از  LED و SMD  استفاده می گردد و برای ساخت زمینه هم می توان از وررق کامپوزیت ، ترموود ، MDF  و یاچوب پلاست بهره برد که هر کدام بستگی به سلیقه و هزینه سفارش دهنده دارد .

تابلو چلنیوم از کیفیت بالایی برخوردار است ودر مقابل تشعشعات خورشید و گرما و سرما مقاوم است و از ماهیت رنگ و شکل دچار تغییر نمی شود به همین دلیل است که مورد استقبال اکثریت افراد قرار گرفته است و امروزه اکثریت اشخاص برای تبلیغات کالاها و خدمات خود از تابلوهایی که حروفشان به صورت برجسته است استفاده می کنند .

لبه های چلنیوم را به دلیل براق و حساس بودن  با یک روکش محافظ از جنس نایلون می پوشانند تا خط و خش برروی آن ایجاد نشود .

بعد از ساخت و نصب توسط تکنسین کار آن روکش  از روی کار براحتی برداشته می شود اما این کار می بایست در هنگام نصب صورت پذیرد زیرا اگر چند روز پس از نصب این روکش از روی تابلو جدا نشود و در برابر نور آفتاب قرار گیرد جداسازی آن از تابلو چلنیوم بسیار سخت و غیر ممکن میشود و به تابلو صدمه وارد می کند .
موثر در تبلیغ :

تابلو چلنیوم یکی از جلوه های زیبا برای تبلیغ محصولات شرکت یا فروشگاه شما در محل کسب و کار به شمار می آید که باعث معرفی محصول شما و نمایش آن به دیگران می گردد و هر چه هزینه بیشتری برای آن صرف شود و با ظرافت و زیبایی و دقت بیشتری ساخته شود و اگر میزان نوردهی و تنوع  رنگ بیشتری داشته باشد تاثیر بیشتری در تبلیغ کالا و خدمات و در نهایت جذب مشتری خواهد داشت .

10
در این مقاله توضیحاتی در مورد پلکسی گلاس و مورد استفاده ی آن در تابلو چلنیوم و تاثیر آن در قیمت تابلو چلنیوم می پردازم. پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک  شبیه به شیشه از نوع پلی کربنات است.

پلکسی گلاس یکی از متنوع ترین پلاستیکهای آکریلیک دنیا می باشد. شما در تمام طول زندگیتان و بطور روزمره با آن سرو کار دارید: سازه های هواپیماها بخصوص پنجره های آن ، صفحات نمایش تلویزیونها، کامپیوترها، لپ تاپها، تبلت ها، موبایلها، عایقهای صوتی، تابلو های تبلیغاتی و... مواردی هستند که در آنها استفاده می شود.

برای محافظت از پلکسی گلس در برابر گرد و غبار در هر دو طرف آن برچسب هایی وجود دارد. در ساخت تابلو چلنیوم بر اساس طرح موردنظر ورق پلکسی گلاس را با دستگاه لیزر برش داده شده و سپس چلنیوم دور تا دور آن چسبانده می شود.

در برآورد قیمت تابلو چلنیوم کیفیت ورق پلکسی گلس تاثیر به سزایی دارد، در واقع هرچقدر ورق های پلکسی گلس مرغوب تر و باکیفیت تر باشند قیمت تابلو چلنیوم بیشتر خواهد یود.

اگر در ساخت تابلو چلنیوم از پلکسی گلس نارمرغوب استفاده شود بعد از مدتی رنگ آن از بین رفته و نور اس ام دی به راحتی از پلکسی عبور نخواهد کرد.
پلکسی گلاس انواع مختلفی دارد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره خواهم کرد:
پلکسی گلاس ورق‌های چند جداره:

کاربرد‌های این نوع پلکسی گلاس عبارت است از: پوشش استخر، گلخانه، نورگیر.

این ورق‌ها در برابر طوفان و تگرگ و آتش‌سوزی مقاوم هستند.
پلکسی گلاس ستی نایس:

کاربرد این ورق در دکوراسیون، تابلو‌سازی، نورپردازی سقف کاذب، مبلمان و پارتیشن است.
پلکسی گلاس نشکن:

این نوع پلکسی گلاس از جنس اکریلیم‌های نشکن ساخته شده و در برابر ضربه بسیار مقاوم می باشند.
 پلکسی گلاس طرحدار:

این نوع پلکسی گلاس در ضخامت های مختلف و در رنگ های متنوع در بازار موجود می باشد.
پلکسی گلاس اکریفیکس سیستم‌های چسب:

این نوع پلکسی گلاس برای چسباندن پلکسی گلاس به پلکسی گلاس کاربرد دارند.

پلکسی گلاس نمایش از پشت:

این نوع پلکسی گلاس برای استفاده در پروجکشن از پشت صفحه برای نمایش تصویر با رزولوشن بالا مناسب می باشد.
پلکسی گلاس ساند استاپ:

از این نوع پلکسی گلاس به عنوان عابق صوتی استفاده دارد ومی تواند تا ۳۲ دسی‌بل از شدت صوت بکاهد.
 پلکسی گلاس موج‌دار
از این نوع ورق در سقف گلخانه‌ها، گاراژ‌ها و حفاظ‌های ضد باد استفاده می شود.
پلکسی گلاس بلوک

از این نوع ورق جهت ساخت آکواریم‌ استفاده می شود.

پلکسی گلاس شفاف:

 مهم ترین کاربرد ورق پلکسی شفاف استفاده به عنوان جایگزین شیشه است.

موارد زیر از جمله مهم ترین کاربرد های پلکسی گلس شفاف می باشند:

 ساخت استند های تبلیغاتی

ساخت تریبون های سخنرانی و استند های مجری

ساخت تندیس های چهره تزیینی

ساخت باکس پلکسی گلاس
پلکسی گلاس دارای قابلیت انعطاف پذیری بالایی بوده و می توان آن ها را بدون انجام عملیات حرارتی قوس داده و فرم های بسیار متنوعی ایجاد کرد.

پلکسی گلاس در برابر اشعه مخرب ماوراء بنفش (uv)  مقاوم است. پلکسی گلاس میزان رطوبت پایینی را جذب کرده و در نتیجه میزان زرد شدگی آن در طول زمان به خصوص در مناطق یا مکانهای مرطوب بسیار کمتر است.

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

11
در دنیای امروزی هر فرد در هر رشته و شاخه ای که مشغول فعالیت است می بایست علاو بر شاخه خود ، دیگر شاخه ها و فنونی که شاید در گذشته با شغل وی ارتباطی نداشته اند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ادغام رشته ها و فنون متعدد جزء شاخه ای ضروری از شغل وی تبدیل گشته اند ، را بیاموزد تا بتواند در عرصه شغلی خود به طور تمام و کمال فعالیت نماید و پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد .

یکی از این مشاغل تابلوسازی است که در گذشته فقط به صورت چاپ یک نوشته برروی کاغذ یا پارچه بوده است اما با پیشرفت تکنولوژی ،  امروزه نیازمند استفاده از شاخه هایی همچون گرافیک ، کامپیوتر ، طراحی سه بعدی ، علوم الکترونیک ، روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی و … شده است .
راهکارهای روانشناسی فنون تبلیغات :

یکی از مهمترین هدف های تابلوسازی نحوه برقراری ارتباط با جامعه و شناخت روابط بین افراد ، روانشناسی رنگ ها و همچنین شناخت ماهیت هایی همچون مختصات روانی ، اجتماعی ، فرهنگی جامعه ، ماهیت زبان ، ساختارهای رسمی و اجتماعی ، رویه های ارتباطی نظیر صحبت کردن ، نوشتن و سایر روشهای انتقال مطلب مورد نظر به کمک تابلوسازی می باشد .

در دنیای پراز رقابت امروز ، شرکتها برای فروش کالا و محصولات یا ارائه خدمات خود ، مجبور به استفاده از تبلیغات به شیوه های متعدد همچون تابلوسازی که خود شامل ساخت تابلو به روشهای مختلف مانند تابلو استیل ، تابلو چلنیوم ، تابلو برجسته ، تابلو کامپوزیت ، تابلو لترمکس ، نئون پلاستیک ، چاپ بنر ، بیلبورد و یا تبلیغات در رادیو و تلویزیون هستند .
شاخه های مرتبط با ساخت تابلو :
صنعت :

حکاکی و برش لیزری دو مشخصه اصلی از کاربرد صنعت در تابلوسازی می باشد . تابلوساز برای ساخت حروف برجسته تابلو چلنیوم و یا حروف برجسته پلاستیک نیازمند استفاده از دستگاه برش لیزری است بنابراین تابلوساز باید با نحوه استفاده از دستگاه برش لیزری آشنایی کامل داشته باشد .
الکترونیک :

چیدمان ماژول های تابلوهای  LED و مداربندی آنها و یا سیم کشی لامپ های SMD   در تابلو چلنیوم یا لترمکس تابلوساز را به  یادگیری و اموزش علم الکترونیک ملزم می نماید .
رایانه :

علم رایانه یکی از اساسی ترین رشته های مورد نیاز در صنعت تابلوسازی است زیرا تمام طرح ها توسط کامپیوتر و برنامه های نرم افزاری مانند کرل دراو ، فتوشاپ ، اتوکد ، گرافیک  و… اجرا می شود که بهتر است یک تابلوساز ماهر در این موارد هم سررشته داشته باشد البته تمام این کارها توسط متخصصین مربوط به همان رشته صورت می گیرد و همه این تخصص ها را به طور همزمان یک تابلوساز نمی تواند فرا گیرد اما بازهم داشتن یک زمینه کافی در هر یک از این شاخه ها برای توجیه مشتری لازم و ضروری است زیرا طراحی تابلو چلنیوم ، تابلو لترمکس ، تابلو فلکسی فیس و مدیریت افکت های تابلو های LED  و بسیاری از موارد دیگر نیازمند کار با این نرم افزارهاست .
حال برای اینکه پیام تبلیغاتی از نظر روانشناسی بتواند در ذهن مخاطب رسوخ نماید نیاز به پیاده سازی چند راهکار می باشد :
۱) الگوهای ذهنی مخاطب را در هم شکنید :

ذهن مخاطب را با بحث ها و واقعیت های اجتماعی تحریک نمایید و زمینه سازی کنید و همین که ذهن اوا آماده پذیرش حرف های جدید شد ، شروع به صحبت کردن در زمینه کاری خود و معرفی محصولات و خدمات نمایید .
۲) بیشتر روی مشکل مشتریان تمرکز نمایید تا معرفی محصول خود :

افراد تا زمانی که به مشکلاتی که مرتبط با حیطه کاری شما هستند برخورد نکنند به شما مراجعه نخواهند کرد ممکن است فردی اصلا قصد خرید یا دریافت خدمت ارائه شده توسط شما را نداشته باشد زیرا به مشکلاتی که دارد واقف نیست و به آنها توجهی ندارد پس هنگام مراجعه حضوری قبل از اینکه راه حل خود را مطرح و روی آن پافشاری نمایید باید اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما مسئله و مشکل خود را که مرتبط با خدمات شماست درک کرده و با آن درگیر شده است . پس از اینکه ، از این مسئله اطمینان حاصل نمودید خیلی با حوصله راهکارهای خود را برای از بین بردن مشکلات مطرح نمایید در این صورت است که مخاطب برای دریافت آن خدمات بهتر توجیه می شود .
۳) تصویر ذهنی از محصولات و یا خدمات برای مشتری ایجاد نمایید :

برای معرفی کالا و خدمات خود بهتر است ذهن مخاطب را با نام افراد مشهور و معروف در استفاده از خدمات شما درگیر نمایید زیرا تصاویر ، آرم ها و برندهای معروف بهتر در ذهن نقش می بندند برای همین است که اکثر تبلیغات تلویزیونی توسط افراد سرشناسی همچون فوتبالیست ها و بازیگران انجام می شود تا بر روی ذهن مخاطب تاثیرگذارتر شود.
اصول ارتباط و نحوه بهره گیری از آن در شغل تابلوسازی :
حس ادراکی :

دید و درک افراد از یک صحنه ، منظره ، تابلو ، چهره و… کاملا متفاوت است و هر کس بر حسب زمینه فرهنگی ، اجتماعی ، روحی و روانی ، درک مختص خود را از اطراف دارد . بنابراین تابلوکاران می بایست هنگام ساخت تابلو همه این نکات را در نظر بگیرند تا چیزی که خلق می کنند بتواند در ذهن همه افراد با ویژگیهای متفاوت تاثیری که می خواهد را ایفا کند.
نقش اجتماعی :

افراد با نقش خود در سازمانها و محل فعالیت خود عجین شده اند بنابراین مجموعه لغات ، اصطلاحات و تصاویر مندرج برروی تابلوها ، بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که بر خلق و خو و نیازهای اجتماعی متفاوت افراد موثر بوده و نقش و جایگاه افراد در اجتماع در نظر گرفته شود .
ارزشهای فرهنگی :

هر قشراز جامعه خصوصیات فرهنگی خود را دارا می باشد که می بایست تمام این خصوصیات در ساخت تابلو در نظر گرفته شود تا بر ذهن تمام اقشار جامعه نقش ببندد.

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

12
با توجه به افزایش روز افزون تکنولوژی در تابلوهای فروشگاهی ، تابلو چلنیوم به تازگی وارد بازارهای ایران گردیده است این تابلوهای استیل نسل تقریباّ جدیدی از تابلوهای حروف برجسته با تزیین از طریق لامپ های روشنایی می باشند که از یک لایه پلکسی گلاس و لبه های چلنیوم که در واقع آلیاژ سخت آلومینیوم می باشد تشکیل می شود. این سبک حروف برجسته امروزه به لحاظ آراستگی های بصری و مقاومت بالای آن در مقابل تغییرات آب و هوایی و آسیب پذیری کمتر نسبت به سایر تابلوهای قدیمی که دارای طول عمر کمتری هستند از طرفداران بسیاری در نزد مشتریان و فروشگاه های تابلوسازی و تابلوهای برجسته برخوردار است


روش ساخت تابلوچلنیوم در کارخانه تابلوسازی ایمن نورتاب در حال حاضر به صورت کاملا اتوماتیک توسط سیستم پیشرفته حروف ساز چلنیوم و همچنین دستگاه برش لیزر و دستگاه پیشرفته سی ان سی صورت می گیرد که . دقت و ظرافت ساخت تابلو برجسته این کارگاه از نمونه های دست ساز در بازار ایران می باشد وجهت تامین روشنایی تابلوها از ماژول های اس ام دی که از مقاومت  و طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند مورد استفاده قرار می گیرند.
در ضمن این مجموعه با تعداد زیادی نمومه کار حروف برجسته جهت استفاده در تابلوهای چلنیوم و تابلو استیل از جنس انواع استیل ، پلاستیک فشورده ، چلنیوم با مقاومت بالا ، لترمکس ، انواع آلیاژ فلز ، آبکاری کروم  متناسب با انواع سلیقه مشتریان  و با مناسب ترین قیمت در بازار رقابتی تابلو چلنیوم عرضه می شود.

در مجموعه بزرگ ایمن نورتاب به دلیل بهره مندی از دستگاه حروف ساز ویژه  و تمام اتوماتیک بودن ساخت این حروف چلنیوم این نوع حروفهای برجسته به غیر از مدل هایی بالاترین استاندارد های بین المللی در مدل های پانچ دار و فانتزی دو لبه در بازار ایران به صورت انحصاری عرضه و تولید می شود که از نظر تنوع محصولات ما را با سایر عرضه کنندگان این صنعت تابلوساز متمایز می سازد..

طریقه سفارش تابلو برجسته و تابلو چلنیوم از طریق ایمن نورتاب

مشتریان عزیز در صورت داشتن طرح اولیه و یا لوگوی خود می توانند اقدام به سفارش تولید حروف برجسته و یا لوگوی برجسته نمایندو

در صورت عدم وجود طرح اولیه و از پیش طراحی شده ، کارشناسان و طراحان این مجموعه با ارائه زیباترین طرح ها و مناسب ترین قیمت ها مطابق با فضا و سبک کسب و کار شما مشتریان راهنمایی خواهند کرد.


تابلو چلنیوم پلکسی دوبل چیست ؟

یکی از تابلوهای پر طرفدار و حروف برجسته در ایران تابلوهای چلنیوم پلکسی دوبل هستند.

 این نوع تابلوهای این مجموعه از جنس پلکسی گلاس و با دور تا دور چلنیوم همچنین با پلکسی اضافه در کارهای نصب شده که از ساخت پلکسی در انواع رنگ های  دلخواه قابل تولید و تحویل و نسب خواهد بود. البته رنگهای تیره مثل دودی و مشکی برای این نوع کار تقاضای بالایی دارد. این تابلوهای چلنیوم پلکسی دوبل قابل تولید و نسب بر روی همه ی کامپوزیت _ سنگ _ چوب _ MDF _ PVC  میباشند. تابلوهای استیل و چلنیوم به علت داشتن حاشیه ای با تزیین  نورپردازی و سطح تیره بازخورد خوبی در طول شبانه روز دارد.

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

13
بحث آزاد / روش ساخت تابلو
« : مه 09, 2018, 10:10:37 pm »
اولین گامی که در تابلوسازی برداشته میشود مرحله طراحی می باشد طراحی حروف توسط نرم افزار کرل و یا اتوکد صورت می گیرد و همه خصوصیات حروف مانند فونت ، ضخامت ، سایز مشخص می گردد و طرح نهایی برروی جنس پلکسی گلاس که یک نوع پلاستیک شفاف مشابه شیشه در رنگهای مختلفی می باشد لیزر  می شود.
انتخاب رنگ :

این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا رنگ است که جلوه زیبایی به تابلو می دهد و اگرترکیب رنگها به درستی انتخاب شود جذابیت بیشتری به تابلو می دهد و هرچه تابلو جذابتر باشد بیشتر در ذهن نقش می بندد و باعث جذب بهتر مشتری می گردد.

پس از آماده سازی طرح ، سیستم برش لیزری به صورت اتوماتیک حروف را در یک ورق از جنس پلاستیک می پیچد و برش می دهد و پس از اتمام برش کاری  توسط سیستم برش لیزری ، تابلوساز حروف را بر روی یک میز کار که بصورت شبکه ای سوراخ شده است قرار میدهد ویا بر روی میز آهنی با آهن رباهای مخصوص که به شکل استوانه می باشد  ثابت می کند.
ابزارهای مورد نیاز برای ساخت و تعبیه حروف :

قیچی آهن بر : از این قیچی برای برش حروف استفاده می شود.

متر نواری :از متر برای اندازه زدن حروف و لبه ها بهره گرفته می شود.

تیغ فویل بر : این ابزار باعث خم شدن لبه های صاف و ایجاد شیار در قسمت های زاویه دار می شود .

استوانه : با استفاده از استوانه می توان به قسمت های قوس دار حروف حالت داد .

سوهان : برای تمیزی لبه های کار استفاده می شود .

پس از آماده سازی حروف چلنیوم نوبت به زیرسازی این حروف می رسد برای زیرسازی از ورقهای کامپوزیت و یا PVC بهره گرفته می شود این ورقها بسیار مقاوم بوده و در برابر آب و اشعه خورشید و سرما و گرما تغییر حالت نمی دهد .

پس از اینکه حروف ساخته شده بر روی ورق قرار گرفت نوبت به روشنایی داخل آن می رسد که به دو صورت  LED و SMD   انجام میشود .

لامپ های LED در ابتدای عرضه به صورت شاخه ای وارد بازار شدند اما به دلیل مشکلاتی از قبیل ایجاد نقاط نورانی در پلکسی و نفوذ آب جای خود به LED های بلوکی دادند این LED ها مشکل LED های شاخه ای را نداشتند اما باز هم نتوانستند رضایت مشتری را به طور کامل جلب نمایند.

برای همین کشور چین دوباره ابتکار جدید به خرج داد و LED جدیدی به نام SMD را تولید و عرضه نمود این نوع LED ها فوق العاده کارآمد هستند و نور بالایی دارد و در برابر آب مقاوم هستند و از لحاظ کیفیت عالی بوده و عمر طولانی و مفیدی دارند .
نحوه ساخت تابلو چلنیوم :

در تابلو چلنیوم کلیه مراحل خم کردن ، قوس و شیار بر روی لبه چلنیوم توسط دستگاه بصورت کامپیوتری انجام می شود

اما چون این دستگاه توسط کشورهای اروپایی طراحی و پیاده سازی شده است و تمام فونت های آن به زبان لاتین می باشد و زبان فارسی را ساپورت نمی کند به همین علت اغلب اوقات مشکل تراشی می کند اما اگر این دستگاه موجود نباشد کلیه کارها توسط تکنسین کار به صورت دستی اجرا میشود.

پس از اتمام کار نورپردازی ، تابلو آماده نصب می گردد برای نصب  ، از یک پلات  منطبق با طرحی که در ابتدای کار ترسیم شده است کمک گرفته می شود و سپس ورق  روی پلات  قرار گرفته می شود و و تمام سیم کشی های مربوط به نورپردازی در پشت کار تعبیه می گردد.

سپس نوردهی لامپها چک می شود و زمانی که  از نوردهی آن اطمینان حاصل شد ، حروف بر روی ورق جای می گیرد و کار ساخت و نصب تابلو به اتمام می رسد .

منبع: گروه تولیدی ایمن نورتاب

14
بحث آزاد / روانشناسی رنگ ها در تبلیغات
« : آوریل 29, 2018, 01:20:53 am »
یکی از عوامل تاثیرگذار در شناخت برند و یا محصول شما استفاده از تابلوهای تبلیغاتی از جمله تابلو چلنیوم و تابلو استیل و ... می باشد رنگ استفاده شده در این تابلوهای تبلیغاتی و انواع دیگر تبلیغات در دیده شدن تبلیغ شما تاثیر به سزایی دارد، در واقع رنگ ها می توانند بر روی تفکر مشتری در مورد کسب و کار شما تاثیر بگذارند. روانشناسان معتقدند برخی رنگ ها تاثیر بیشتری در ایجاد واکنش های مثبت مشتری دارد.

در انتخاب رنگ تبلیغاتی به این نکته توجه داشته باشید که می خواهید رنگ مد نظر شما کیفیت، قدرت، زنانه و یا مردانه بودن محصول شما را تحت تاثیر قرار دهد.

رنگ قرمز :

می توانید از رنگ قرمز برای تبلیغ خودروها، بازی ها، نوشیدنی های انرژی زا و ورزش استفاده نمایید. رنگ قرمز انرژی را منتقل کرده و باعث افزایش فشارخون شده و امکان بیشتر دیده شدن تبلیغ را افزایش می دهد. این رنگ افراد را به تصمیم گیری های سریع ترغیب می کند از این رو شرکت ها و موسسات برای این منظور از رنگ قرمز در تابلوهای تبلیغاتی خود استفاده می نمایند.

رنگ قرمز کم رنگ احساس عشق ، اشتیاق ، حساسیت و رنگ صورتی احساس دوستی و تحمل را منتقل می کند.

صورتی رنگی زنانه بوده و برای تبلیغ محصولات زنانه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ قرمز تیره منتقل کننده مفهوم قدرت ، تصمیم جدی ، خشم ، رهبری ، دلاوری ، اشتیاق ، سوء نیت ، غضب و نهایتاً رنگ قهوه ای ایجاد احساس ثبات کرده و رنگی مردانه است.

رنگ نارنجی :

رنگ نارنجی در انتقال احساس شادی، خلاقیت، تصمیم، جذابیت، موفقیت، تشویق و انگیزش موثر است. این رنگ همانند رنگ قرمز تحریک گر نیست اما باعث افزایش فعالیت های ذهنی می شود. از آن جا که رنگ نارنجی باعث افزایش اشتها می شود می توان در بسته بندی و تابلوهای تبلیغاتی مواد غذایی از آن بهره جست.در تبلیغات اسباب بازی فروشی نیز رنگ نارنجی بسیار کارآمد می باشد.
رنگ سبز :
این رنگ، رنگ طبیعت بوده و نماد رشد، توازن و هماهنگی ، تازگی ، حاصلخیزی ، ایمنی ، قدرت معالجه ، ثبات ، پایداری و امید می باشد، در تبلیغات محصولات بهداشتی و دارویی می توانید از این رنگ استفاده نمایید. این رنگ برای چشم انسان ایجاد آسایش و راحتی می کند.
رنگ آبی :
رنگ آبی در بسته بندی و نشان تجاری شرکت های تولیدکننده محصولات پاک کننده و فیلترهای تصفیه آب، مایعات تمیز کننده، نوشیدنی ها، خطوط هوایی و هواپیماها، تهویه های هوا، سفرهای دریایی و آب معدنی بسیار مناسب است.


رنگ ارغوانی :

این رنگ انرژی رنگ قرمز و ثبات رنگ آبی را داراست. این رنگ نماد سلطنتی بودن، قدرت، اصالت، لوکس بودن، جاه طلبی، زیاده روی، خرد، مقام، استقلال و خلاقیت می باشد. بچه ها و بانوان رنگ ارغوانی را به رنگهای دیگر ترجیح می دهند از این رو استفاده از رنگ ارغوانی در تبلیغات محصولات مربوط به کودکان و زنان مناسب است. رنگ ارغوانی تیره معنای افسردگی و ناکامی و رنگ ارغوانی

روشن احساس رومانتیک و دلتنگی را می دهد.

رنگ زرد:

این رنگ یکی از انرژی بخش ترین رنگ های گرم و به عنوان رنگ امید شناخته می شود. رنگ زرد روشن در طراحی می تواند احساس شادابی و خوشی را القا کند.

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

15
بدون شک عوامل بی شماری در زیباسازی تابلو تاثیرگذارند که از این میان به برخی از آن ها اشاره خواهم کرد:

زیبایی تابلوی تبلبغاتی که در سردر مغازه، فروشگاه و یا مراکز تجاری نصب می شود از اهمیت بالایی برخوردار است، و ارزش و اعتبار آن برند به زیبایی و گیرایی این تابلو بستگی دارد. در زیباسازی تابلو تبلیغاتی رنگ آمیزی و نوع تابلو، چارچوب کلی آن، نورپردازی مناسب و استفاده از سایه ها و افکت های نوری جذاب از مهم ترین فاکتورها به شمار می روند.

علاوه بر زیبایی تابلو تبلیغاتی باید چاچوبی مناسب با توجه به حرفه ی خود برای تابلو انتخاب نمایید، یک متخصص تابلوسازی در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد، در تابلوی تبلیغاتی باید از نوشته های کارا، کوتاه، قابل درک و با مفهوم استفاده کرد، همچنین در انتخاب نوع فونت نوشته ی تابلو دقت داشته باشید که فونت نوشته با ظاهر تابلو هماهنگی داشته و زیبا به نظر برسد.

رنگ تابلو یکی دیگر از عوامل مهم در زیباسازی آن می باشد، در انتخاب رنگ تابلو به کمک علم روانشناسی رنگ مناسب شغل خود را برای تابلو تبلیغاتی انتخاب نمایید، به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز در تبلیغات انرژی را انتقال داده و از آن بیشتر برای تابلوهای تبلیغاتی در مورد نوشیدنی های انرژی زا، خودرو و باشگاه استفاده می شود و یا استفاده از رنگ نارنجی در فرد احساس شادی، خلاقیت و موفقیت را ترغیب می کند و رنگ نارنجی خیلی خوب دیده شده و اشتهاآور است، در تابلوهای تبلیغاتی شهربازی ها و رستوران ها از این رنگ بهره می گیرند.

در تابلوهای تبلیغاتی استفاده از رنگ های متضاد نیز تاثیر چشمگیری در جلب توجه مخاطبان دارد.
نورپردازی حرفه ای

در تابلوسازی برای زیباسازی تابلو تبلیغاتی از افکت های نوری بهره می گیرند، در ساخت بعضی از این تابلوها مانند تابلو LED و تابلو نئون و تابلو چلنیوم حتما از افکت های نوری استفاده می شود و در برخی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی بنا بر سلیقه ی سازنده از نورپردازی استفاده می شود، در ساخت تابلوهای فلکسی و لایت باکس استفاده از افکت های نوری زیبایی آن ها را دوبرابر خواهد کرد.
حجیم سازی تابلو تبلیغاتی

امروزه ایجاد بعد در تابلو تبلیغاتی رواج پیدا کرده و در زیبایی آن تاثیرگذار است، تابلو چلنیوم، تابلو فلزی از جمله تابلوهای تبلیغاتی هستند که دارای حجم و بعد می باشند، نورپردازی و استفاده از پس زمینه منایب برای بازتاب نور در این  نوع تابلوها زیبایی آن ها دوچندان خواهد کرد.

برای زیبایی بیشتر تابلوتبلیغاتی می توان انواع جنس تابلوها را باهم ترکیب کرده و طرح و ایده ای جدید را ایجاد کنید. تفاوت متریال این تابلوها و ترکیب آن ها باعث ایجاد جلوه ای خاص و جذاب خواهد شد، به عنوان مثال خاصیت عبور نور از پلاستیک در کنار استیل آمیزه ای فوق العاده زیبا از نور و رنگ خواهد داشت.

اگر در ساخت تابلو تبلیغاتی از فونت های فانتزی در اندازه های بزرگ و به صورت ناخوانا استفاده شود، زیبایی کار را کاهش داده و ممکن است مشاهده ی آن از فاصله ی کم آزاردهنده باشد.

اندازه فونت تابلوهای تبلیغاتی باید به نسبت فضایی که تابلو در آن قرار می گیرد درنظر گرفته شود.

منبع : گروه توليدی ايمن نورتاب

صفحه: [1] 2