دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - site2017

صفحه: [1] 2
1
امروزه در طراحی وب سایت حرفه ای یکی از مهم ترین بحث ها در شرکت طراحی سایت ها بحث امنیتی است. که باید در تجارت الکترونیک به آن ها اهمیت داد.

بحث امنیت در وب سایت ها بحثی چالش بر انگیز است. که باید به دقت به بررسی آن ها پرداخت. شرکت های طراحی سایت اغلب با استفاده از شیوه های متفاوتی این مسائل را کنترل می کنند که در اینجا به چند مورد از آن ها اشاده خواهیم کرد.
 
تزریق کدهای اس کیو ال
یکی از مسائل مهم در طراحی وبسایت ها مسائل تزریق کدهای مخرب SQL است که باید به دقت به ورودی کاربران توجه کرد. در بحث وب سایت ها نباید به فرم ها اعتماد کرد و باید آن ها را به دقت مورد بررسی قرار داد.
 
امنیت در XSS
بیشتر حملاتی که در وبسایت ها انجام می شود مربوط به بحث حملات و تزریق کدهای مخرب به وب سایت است. در بسیاری از سایت سازها مانند وردپرس و جوملا این مسائل پیش می آید ولی در مورد طراحی سایت هایی که با فریم ورک های لاراول به طور مثال انجام می شود این امنیت ها در شرکت های طراحی وب سایت پیش بینی شده و آن ها کنترل می شوند.
 
آپلود کردن فایل های مخرب
هرجایی از سایت شما که امکان آپلود کردن فایل وجود دارد را به دقت بررسی کنید و پسوند های آن ها را چک کنید که همان فرمت فایلی که مد نظر شما است باشد. و فایل غیر قابل اجرا باشد.
 
ارسال ایمیل های مخرب
این نوع حمله کمتر مورد توجه شرکت های طراحی سایت قرار می گیرد ولی باید اینرا بدانید که بسیار با اهمیت هستند. بسیاری از هکرها با استفاده از ایمیل های مخرب اقدام به انتشار ویروس ها می کنند و سایت شما را خراب می کنند. باید در اینجور مواقع از هاست های معتبر استفاده نمایید.

2
اگر شما به دنبال قالب سایتی که کاملا ریسپانسیو یا واکنش گرا باشد و به راحتی بتوان آن را ویرایش کرد و همچنین زیبایی خود را حفظ کند هستید حتما Bootstrap  را اتنخاب کنید. خب الان این سوال به وجود می آید که چه چیز خاصی این Bootstrap  دارد که باید قالب خود را بر روی آن پیاده سازی کنید، اجازه دهید در ادامه مقاله به توضیح آن بپردازیم.
نگاهی به هر نام تجاری جدید یا وب سایتی بخصوصی که خیلی خوب طراحی شده بیاندازید. می توانم با شما شرط ببندم که 90% آنها بر روی Bootstrap  پیاده سازی شده اند. چرا؟ برای اینکه طراحان سایت و توسعه دهندگان از انعطاف پذیری و سهولت در استفاده و مزایای شگفت انگیز آن لذت می برند.
فریم ورک Bootstrap  چارچوب جلویی قالب یا وب سایت شما را شامل می شود که ترکیبی از HTML  و CSS  و کدهای جاوا اسکریپت می باشد. این فریم ورک توسط تیم توییتر پیاده سازی شده است و به طور کامل از HTML5  و CSS3  پشتیبانی می کند.
امروزه HTML5  و CSS3 به استاندارد های اصلی دنیای وب تبدیل شده اند برای طراحان وب سایت، همچنین Bootstrap  نیز از سال های اخیر به یکی از این مولفه های اصلی استاندارد تبدیل شده است.
Bootstrap  سازگاری کامل با تمامی مرورگرها را دارا می باشد حتی اینترنتی اکسپلورر 8 ، این برای شما چه معنی دارد؟؟
این یعنی وب سایت شما بر روی تمامی مرورگرها به بهترین شکل ممکن نمایش داده می شود.
وب سایت های Bootstrap  کاملا ریسپانسیو هستند، استفاده ترکیبی از جاوا اسکریپت، CSS  و Grid  به صورت کاملا هوشمند،
در این جا توسعه دهندگان می توانند روی تمامی عناصر مانور دهند.
چرا شما باید در این مورد به کاربر نهایی سایت خودتان اهمیت بدهید؟؟
حتما تا الان متوجه شدید دنیای وب دائما در حال تغییر می باشد، دنیای موبایل ها نیز همینطور هستند. آیا برای شما مهم نیست وب سایتتان در یک آیفون و یک نمایش گر بزرگ به خوبی نشان داده شود؟
آبا برایتان مهم است که سایت شما در تمامی دستگاه ها به درستی نمایش داده شود؟؟
خب Bootstrap به شما اجازه می دهد تمامی موارد بالا را داشته باشید و احساس کاربری لذت بخشی را به بازدید کنندگان سایت شما می دهد که با هر دستگاهی که هر سایز صفحه نمایشی دارد بتوانند به راحتی از سایت شما استفاده کند.
حال ویژگی این فریم ورک را با هم بررسی می کنیم:
سرعت بالای آن
به راحتی می توان تغییرات در آن ایجاد کنید
سرعت بالای یادگیری
از شروع ریسپانسیو می باشد
سیستم Grid
لیست گسترده ای از Component  ها
پلاگین برای جاوا اسکریپت
سبک های ارائه شده ی بسیار زیاد برای HTML5
مستندات خوب
تیم Bootstrap  به طور مداوم در حال به روز رسانی این فریم ورک هستند و تمامی ویژگی های جدید آن را نیز در فریم ورک اعمال می کنند، همچنین قالب های رایگان و زیبای این فریم ورک در اینترنت موجود می باشند که شما برای ویرایش زیاد نیازی نیست که در کار طراحی وب سایت حرفه ای باشید. کافی یک جستجوی کوچک در گوگل انجام دهید تا این قالب ها را پیدا کنید.

خب چند نمونه از وب سایت هایی که با نیز Bootstrap کار شده اند را برای شما در زیر می گذارم:

Creative WordPress Theme

Natural Stone Floor Wall Joomla Template

Modicate Multipurpose Website Templat

شما به راحتی می توانید تمام المان های این فریم ورک را تغییر دهید و یک طرح بی عیب و نقص را ایجاد کنید.

3
قبل از ساخت سایت ، شما نیاز به میزبان وب (هاست) دارید.

با وجود انبوه شرکت های ارائه دهنده هاست شما چطور هاست مناسب خود را انتخاب می کنید؟

حتی طراحان وب سایت و فعالان این عرصه به سختی یک هاست مناسب برای خود پیدا می کنند

در اینجا تعداد انگشت شماری از راه‌هایی را که به شما در انتخاب هاست کمک می کند را بیان می کنیم.


قبل از اینکه شما بتوانید بهترین ارائه دهنده هاست را پیدا کنید

نیاز دارید که تصمیم بگیرید در هاست مورد نظرتان  به دنبال چه مواردی هستید


در انتخاب هاست باید به موارد زیر توجه کرد:

- نوع وب سایتی که می سازید

- نیاز به پشتیبانی دارید یا خبر

- برنامه و نرم‌افزار هایی که نیاز دارید

- میزان ترافیک سایتتان که انتظارش را دارید

- تعداد سایتی که در حال ساخت آن هستید

- بودجه شما


با توجه به خواسته‌های اصلی شما، می توانید بهترین پلن هاست خود را پیدا کنید. نه تمام مشتریان خواسته‌های یکسانی دارند و نه هاست ها پکیج های یکسانی .

شما ممکن است در حال حاضر کسب و کار کوچکی داشته باشید ,اگر مقیاس کاری شما به سرعت در حال افزایش است, یک پلن هاست اشتراکی ممکن است برای شما کافی نباشد .ارائه دهندگان میزبانی وب، که شرکت های بزرگ استفاده می کنند در نگاه اول به نظر می رسد  برای شما  خوب باشد , اما اگر شما یک وبلاگ کوچک دارید این تناسب خوبی نیست . به سمت پلنی بروید که مناسب بیزینس شما باشد.


به خاطر داشته باشید که شروع با یک پلن هاست کوچک، به معنی پیدا کردن برند جدید ارائه دهنده هاست برای میزبانی وب شما نیست . هاستی که شما انتخاب می کنید باید دارای پلن با سطوح مختلف باشد تا زمانی که نیاز به ارتقا داشتید بتوانید به راحتی پلن خود را ارتقا دهید.

تحقیق در مورد پایداری سرور

شما می خواهید سایت همیشه بالا باشد و مثل ساعت کار کند , همچنین نیاز دارید هاست 24 ساعت 7 روز هفته پایدار باشد

پایداری هاست شما باید 95.5 درصد یا بالاتر باشد اگر این کمتر از 99 درصد بود باید دنبال هاست دیگری باشید همچنین، خواندن نقد کاربران در مورد میزبان هاست در این کار به شما کمک می کند

پشتیبان گیری منظم سایت


وقتی مشکلات غیر قابل حلی داشته باشید، حتی بهترین ارائه دهنده سرویس هاست نیز نمی تواند به شما کمک کند.

مشکلات زیادی  ممکن است در مورد سایت شما بوجود بیاید. ممکن است هارد دیسک سرور شما با مشکل مواجه شود ممکن است اطلاعات شما ناخواسته حذف شود یا تغییراتی ناخواسته در فایل‌های شما بوجود آید .شما باید هاستی را انتخاب کنید که به طور منظم اقدام به پشتیبان گیری (backup) از اطلاعات می کند، که اگر حادثه‌ای رخ داد بتوان اطلاعات سایت را بازگردانی کنید

موقع بررسی سرویس پشتیبان گیری ارائه دهندگان میزبان وب (hosting) به موارد زیر توجه کنید

- میزبان وب چگونه این را به طور اتومات انجام می دهد , آیا بک آپ کامل می گیرد؟

- آیا شما می توانید به طور دستی از طریق کنترل پنل اقدام به پشتیبان گیری کنید؟

- آیا شما می توانید به طور منظم اقدام به پشتیبان گیری کنید؟

- آیا شما می توانید خودتان اقدام به بازگردانی  اطلاعات پشتیبانگیری شده کنید یا نیاز به تیم پشتیبانی برای انجام آن دارید

میزبانی چند دامنه


بهترین قسمت در مورد نام دامنه ارزان‌ قیمت بودن آن است.  این وسوسه کننده است که به سمت ساخت چند وب سایت بروید یا شاید شما بخواهید تمام ترافیک را فقط به یک وب سایت هدایت کنید .حتی اگر شما در ابتدای کار در نظر داشته باشید فقط روی یک وب سایت کار کنید ممکن است در آینده نیاز داشته باشید دامنه دیگری را مورد استفاده قرارس دهید.

شما برای میزبانی چند دامنه نیاز به فضای هاست بیشتری هم دارید. مطمئن شوید ارائه دهنده وب سایت شما از  قابلیت  میزبانی چندگانه دامنه پشتیبانی می کند.

حتی اگر راه اندازی چند دامنه و سایت فوق‌العاده باشد اما اولویت کنونی شما نیست.

در بیشتر مواقع ارائه دهنده گان میزبانی سایت اجازه به کار بردن 25 دامنه را می دهند .


نگاهی به هزینه داشته باشید


این سخت و دور از انتظار نیست که شما موقع ثبت نام برای اولین بار در شرکت های میزبان وب با قیمت ارزان روبرو شوید. شما باید به هزینه‌های تمدید قرارداد برای دوره های بعد توجه کنید، مگر اینکه بخواهید به سمت برند های جدید میزبانی وب در هر دو سال یا بیشتر بروید , شما باید مطمئن شوید هزینه تجدید قرارداد برای پلن فعلی و پلن به روز شده مقرون به صرفه باشد.

هزینه تمدید قرارداد همیشه به آسانی پیدا نمی شود زیرا برخی ارائه دهندگان تمایلی به نمایش دادن آن ندارند برای این کار کلمه تمدید یا renew را به کمک گوگل یا کادر جستجوی داخل سایت جستجو کنید.


انتخاب قرار داد کوتاه مدت


موقع عقد قرارداد با یک سرویس دهنده که به تازگی می خواهید از آن استفاده کنید، باید به این نکته توجه کنید بهترین انتخاب برای شما انتخاب زمان قرار داد کوتاه مدت است .

بیشتر ارائه دهنده ها به شما پیشنهاد قرار داد طولانی مدت با قیمت های ویژه می دهند اما توجه کنید. ممکن است شما در آینده با شرکت میزبان با  مشکلاتی مواجه شوید، به عنوان مثال شما ممکن است در آینده نیاز به امکاناتی داشته باشید که شرکت مذکور قادر به ارائه آن نیست در این صورت اگر شما قرار داد چند ساله ببندید ممکنه است به خاطر هزینه ای که برای قرار داد پرداخت کردید به آسانی قادر به جابجایی به دیگر شرکت ها نباشید.


پشتیبانی 7-24  قابل اطمینان


میزبان وبی که انتخاب می کنید باید بخش پشتیبانی قابل اطمینانی داشته باشد. همچنین باید قادر به برقراری تماس به هر نحوی که شما راحت هستید را دارا باشد. اگر با تلفن راحت هستید یا با گفتگوی آنلاین یا هر دو. مطمئن شوید هر موقع از روز یا شب قادر به برقراری تماس با پشتیبان هستید. اگر مشکلی برای سایت شما پیش بیاید مطمئنا نمی خواهید تا ساعت 9 صبح منتظر بایستید.


سیاست استرداد وجه


حتی اگر شما تحقیقات خود را انجام داده باشید شما هنوز هم  ممکن از  انتخاب میزبان خود خود راضی نباشید. قبل از اینکه خیلی دیر شود سیاست استرداد وجه را پیدا کنید.  بیشتر میزبان ها پیشنهاد یک دوره آزمایشی و یا بازگشت کل مبلغ پرداختی برای یک دوره زمانی خاص می دهند. در مورد لغو قرار داد و سیاست استرداد وجه مطمئن شوید.

ممکن است شرکتی در ابتدا قول استرداد وجه را به شما بدهد اما موقعی که شما درخواست استرداد وجه میکنید به بهانه‌هایی از جمله هزینه لغو قرار داد کل یا بخشی از مبلغ را مسترد نکند.

4
چند بار این سوال را از خودتان پرسیده اید؟ به چه تعداد بک لینک برای قرار گیری در صفحه اول گوگل نیاز دارم؟50 تا 100 تاخب، یک خبر خوب برای شما دارم شما به هزاران بک لینک برای قرار گیری در صفحه اول گوگل نیاز ندارید.گوگل الگوریتم های خودش را که بر اساس تعداد بوده را به کیفیت تغییر داده است. کیفیت بک لینک ها در ساخت سایت بسیار اهمیت بیشتری دارد.احتما شما برای قرار گیری در صفحه اول گوگل کمتر از تعداد انگشتان دستتان به بک لینک نیاز دارید. می خواهید آنرا به شما ثابت کنم؟ بیایید یک تجربه بدست آوریم!بعد از یک سال طراحی سایت Stream seo ، این وب سایت چیزی حدود 4100 عدد بک لینک بر اساس majestic seo ساخت. و این وب سایت چند مورد از نتایج اول صفحه گوگل را بدست آورد.


خب بعدش حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟آن ها تعداد بک لینک های زیادی برای آن مقاله ها نساخته بودند. بعضی از آن ها چیزی بین 2-3 بک لینک داشتند. و بهترین آن ها چیزی حدود 10-15 عدد بک لینک داشتند. و من تنها کسی نیستم که این را می گویم. این یک مقاله در سایت seo moz است. که توضیح می دهد. چگونه آن ها با 13 بک لینک به این نتایج رسیدند. همه آن ها با لینک های متفاوتی بودند.بنابراین، بیاید یک تجربه دیگر را بررسی کنیم. من سعی کردم یکی دیگر از مقاله هایم را به صفحه اول برسانم. در اینجا تمام نتایج را به شما نشان خواهم داد.چندتایی ازمقاله ها که در دسامبر گذشته نوشته شده بود را انتخاب کردم. و مطمئن هستم تمام آن ها ایندکس شده اند.یک نگاهی به کلمه کلیدی در سازمان تحقیقاتی Market Samurai بی اندازید.
خب حالا، رتبه من با هر دو کلمه ی کلیدی چیزی حدود 100 نتیجه اول است، اما در 10 نتیجه اول یا در صفحه اول گوگل قرار ندارد.

برنامه من - به چه تعداد بک لینک نیاز دارم؟من این هفته به تست این مقاله می پردازم. از تاریخ 20 فوریه 2013. من سعی می کنم بیشتر از 1-2 بک لینک برای این مقاله نسازم(بدوم اسپم و بدون حجم زیاد). و سپس هر رفته مارکت سامورایی را چک می کنم و به شما نمایش می دهم.سپس مقاله را به سرعت هرفته بروزرسانی می کنم و نتایج را به شما نمایش می دهم. می خواهم هر آنچه را که اتفاق می افتد به شما نشان دهم. هر صفحه ای را که در آن بک لینک ایجاد کردم و کلماتی را که در لینک ها بکار بردم.درباره کلمات کلیدی داخل لینک ، من خیلی با دقت عمل می کنم . یا حداقل کلمات کلیدی را در بیشتر از 25% بک لینک ها بکار نمی برم. کلمات کلیدی زیر را بکار خواهم برد.
Squarespace Review
Squarespace 6 Review
Squarespace vs WordPress
Squarespace vs. WordPress
WordPress vs Squarespace
WordPress alternatives
گزارشات هفتگی:هفته اول:تعداد بک لینک های ساخته شده : 2صفحه قرار گیری با کلمه کلیدی squarespace reviewدر گوگل :18صفحه قرار گیری با کلمه کلیدی square vs wordpress در گوگل: 14صفحه قرار گیری در یاهو با کلمه کلیدی square vs worpress : 5


در این هفته من تصمیم گرفتن 2 بک لینک در دامنه های مختلف ایجاد کنم: Hubpages و squidooاین بک لینک ها در کامنت ها و مقاله ها گذاشته نشده، فقط از یک صفحه با محتوای کم درست شده است. من 2 مقاله مختلف که فکر می کنم رنک خوبی دارند را در هر دو سایت و مرتبط با کلمه کلیدی squarespace قرار دادم.هر دوی بک لینک ها دارای کلمه کلیدی squarespace review هستند.برای مقایسه my squarespace در مقابل wordpress ، یکی از آن ها شامل "squarespace در مقابل wordpress analysis" است.شما می توانید ببینید هر دوی آن ها در رتبه بهری قرار گرفتند و در جایگاه 14 قرار دارند. و در صفحه دوم گوگل هستند. به علاوه، این را بدانید که هر موقع در صفحات اول بینگ قرار بگیرید در آن زمان در صفحات دوم گوگل خواهید بود. هفته دوم:صادقانه این هفته برای من یکم گیج کننده بود. من تا دیر وقت در حال کار در دفتر بودم و وقت بک لینک سازی نداشتم. همان طور که می بینید. اما خبر های خوبی دارم:تعداد بک لینک های ساخته شده در این هفته: 0صفحه قرار گیری با کلمه کلیدی square review در گوگل: 16صفحه قرار گیری با کلمه کلیدی Square Vs Wordpress : 11صفحه قرار گیری با کلمه کلیدی Square vs wordpress : 4


خبر خوب این است که با اینحال که بک لینکی در این هفته ساخته نشده منتها رتبه سایت 2-4 قدم بهتر شده است.و همچنین مقاله من در رتبه چهارم ار سایت بینگ قرار دارد. هفته سوم:در این هفته بک لینک هایی که ستخته ام فقط از طریق کامت است. و مقاله ی جدیدی اضافه نشده است.تعداد بک لینک های ساخته شده: 5 کامنتصفحه قرار گیری با کلمه کلیدی squaspacere review : 22صفحه قرار گیری با کلمه squarespace vs wordpress : 3صفحه قرار گیری در بینگ squarespace vs wordress : 4

5
در سال 207 چه طراحی لوگویی محبوبیت دارد؟ امروزه، اینجا چند مورد از طراحی لوگوهای مهم در این سال را مورد بررسی قرار می دهیم. می توانید از این طراحی لوگو ها در طراحی سایت خودتان و یا برای شرکتتان استفاده نمایید.

1.کوچک نمایی

کوچک نمایی به معنی به حداقل رساندن خط و خطوط و نگه داری موارد اصلی در طراحی لوگو است. از دست دادن خط و خطوط اضافی یکی از بهترین شیوه های طراحی لوگو حرفه ای در سال 2017 است. مانند نمونه قبلی و جدید اینستاگرام که خطوط را در طراحی جدید به حداقل رساند.

2. خطوط شکسته

یکی دیگر از موارد طراحی لوگو استفاده از خطوط شکسته است. این خطوط شکسته می توانند به صورت افقی و یا عمودی باشد و اینکه با یک المان ترکیب شود این کار یکی  از بهترین شیوههای طراحی لوگو در سال 2017 است.

3. طراحی لوگو نوشتاری

یکی از شیوه های تاثیر گذار در طراحی لوگو استفاده از نوشته است. برای درک بهتر می توانید به لوگوهای کوکا کولا و یا سونی نگاهی بی اندازید این لوگوهای از محبوبیت زیادی در بین طراحی لوگوها برخوردار هستند. می توانید در این جور از طراحی لوگوها از استایل های مختلف و یا ترکیب چند مدل متن نوشتاری استفاده نمایید.

4.طراحی لوگو صاف و یا فلت

مانند سبک کوچک نمایی در طراحی لوگو حرفه ای سبک دیگری از طراحی لوگو  به نام طرحی فلت وجود دارد. در این نوع از طراحی شما می توانید سایه های اضافی را از تصویر حذف نمایید و یک طرح ساده و بدون جزییات اضافی را به نمایش بگذارید.

6
تاثیر گذار بودن یک طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی را باید از دید مشتری دید نه از نگاه یک طراح سایت، در این مورد دیدگاه های متفاوتی وجود دارد که یک طراحی سايت شرکتی (http://www.parsaya.com/corporative) تا چه اندازه خوب به نظر خواهد رسید.

در زیر به چند مورد از این موارد اشاره خواهیم کرد.

1.هدف گذاری در مورد وبسایت

یک وب سایت خوب همیشه نیازهای کاربران را باید فراهم نماید. کاربران سایت شما به دنبال چه چیزی هستند؟ آیا به دنبال اطلاعات، سرگرمی و یا یک چیز جذاب دیگر هستند. یا در رابطه با یک تجارت به دنبال اطلاعات هستند و یا قصد همکاری دارند؟ هدف را مشخص کنید و بهترین ها را در اختیار کاربران سایت قرار دهید.

2.ارتباطات

مردم بر روی وب به دنبال بدست آوردن اطلاعات به سریعترین شکل ممکن هستند. پس این بسیار مهم است که با آن ها بتوانید سریع ارتباط برقرار کنید. و خواندن اطلاعات و بدست آوردن آنرا برای آن ها سریع کنید. اطلاعات شما باید دارای سرفصل و بسیار مرتب و ساده باشند

3.طرح نوشته ها

به ظور کلی فونت های سنس و یا یکان برای خواندن بسیار مناسب هستند. دقت کنید سایز فونت های شما ریز و یا درت نباشند.

4.رنگ بندی

رنگ بندی سایت بسیار مهم است و از ابتدای طراحی وب سایت به این مسئله دقت زیادی می شد. باید رنگ پس زمینه سایت را به گونه ای انتخاب کنید که باعث خستگی چشمان کاربران سایت شما نشود.همچنین فاصله ها و راهنمایی برای مسیر یابی در سایت را نیز به دقت فراهم کنید و در جای مناسب قرار دهید.

5.تصاویر

یک تصویر می تواند هزاران حرف برای گفتن داشته باشد. و انتخاب یک تصویر مناسب برای سایت تان می تواند به ارتباط بر قرار کردن کاربران سایت با شما و به برند سازی سایت شما کمک زیادی کند.

6. مسیردهی

مسیردهی مناسب به صفحات سایت یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی سایت فروشگاهی است. یکی از این ابزارها ایجاد مسیرهای تو در تو برای بهتر پیدا کردن صفحه ای است که کاربران در آن صفحه قرار دارند.

7. لایه های مرتب

ایجاد مطالبی که به صورت رندم درون سایت شما می آیند و یا سایت هایی که خیلی شلوغ هستند می تواند باعث گیجی کاربران سایت شوند. باید اطلاعات سایتتان را به صورت تمیز و به صورت طبقه بندی شده درون سکشن های سایت قرار دهید.

8. سرعت بارگذاری

تمام کاربران از سایت هایی که دیر بارگذاری می شوند بدشان می آید. می توانید کدهای جاوا اسکریپت و یا css سایت تان را فشرده سازی نمایید.

7
بحث آزاد / برند سازی با طراحی سایت
« : ژانویه 05, 2018, 07:30:07 pm »
طراحی سایت | طراحی سایت ارزان | گسترش وب
طراحی وب سايت (http://www.parsaya.com) آسان و سریع

هر مورد از این شیوه ها روند طراحی و ساخت وب سایت را تسریع می بخشد. به یاد داشته باشید که اصلی ترین مورد در بازاریابی اینترنت طراحی سایت و ایجاد سایت بهینه سازی شده می باشد.

فرآیند طراحی سایت کوچک محلی برای بازاریابی اینترنتی و برای بهره برداری در وب که از آن استفاده می شود. اگر مایل هستید که از وب درآمدزایی داشته باشید این یک قدم بسیار مهم به شمار می رود به بیان دیگر جلب توجه بیشتر کاربران و مشتریان و ایجاد اعتماد و اعتبار در تجارت اینترنت و بازاریابی به صورت بر خط به طراحی وب سایت بهینه نیاز دارد.

اینکه چرا در مراحل اولیه در بازاریابی اینترنتی و مراحل اولیه کار تجارت متوقف می شود بسیار روشن است. مسئله مهم اینست که چند روش مهم برای این روند وجود دارد که در اینجا به پنج مورد از این روند اشاره می‌کنیم. برای بهتر شدن طراحی سایت و بهینه سازی سایت به شما این موارد را ارائه می کنیم:

یک صفحه وب تصویری و بصری معمولا به صورت یک فیلم به همراه چند توصیف و لینک سفارش کالا می باشد. زمانی که می خواهید یک فیلم مناسب با محصولتان ایحاد کنید قدم بعدی آن طراحی سایت و بهینه سازی سایت کار ساده ای خواهد بود.



استفاده از منبع متخصص
اگر مایلید که طراحی سایت خودتان را به دیگران بسپارید، نیاز به یک بودجه معین برای اینکار دارید. اما هزاران طراحی سایت حرفه ای وجود دارند که می تواند طراحی سایت خودتان و یا بهینه سازی سایتتان را به آن ها بسپارید.

در بیشتر این طراحی سایت‌ها ، تا زمانی از مشتری از طرح رضایت نداشت نیازی نیست که هزینه ای بپردازید.



استفاده  از سایت دیگران
اگر شما محصولی را ندارید که به فروش بگذارید. می توانید محصولات سایر سایت های فروشگاهی را به فروش برسانید. اگرچه این سایت های فروشگاهی برای شما نیست ولی این کار فرصت مناسبی برای کسب تجربه در زمینه فروش اینترنتی به شمار می رود. همچنین یک فرصتی برای راه انداری کسب و کار شما به حساب می آید.

هر کدام از این روندهای برای ایجاد یک طراحی سایت به شمار می رود که می توانید از آن ها استفاده کنید.

8
یک وب سایت برای کسب و کار خود داشته باشید و باعث افزایش رونق بازار خود شوید:
فن آوری های امروزی نسبت به گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است . استفاده از اینترنت سریع تر از همیشه افزایش یافته است از فیس بوک گرفته تا  گوگل پادشاه وب سایت ها ، مردم عادی مانند خودتان می توانید وب سایت خود را با کمترین هزینه با یک طراحی سایت زیبا داشته باشید.

بیشترمردم قادر به ایجاد وب سایت آنلاین به عنوان یک راه برای ابراز تجارت و درارتباط با دیگران می باشند. کسب و کار با وب سایت به عنوان راهی مناسب برای رسیدن به مشتریان بیشتر می باشد. اگر شما می خواهید برای ایجاد کسب وکار، و یا اگر شما در حال حاضر مشغول به یک کسب و کار هستید اما وب سایت شما ساخته نشده، شما احتمالا در سال های آینده با سقوط در بازار مواجه خواهید شد

اما ساختن وب سایت آسان است؟ یک سازنده وب سایت خوب کیست؟ هزینه ساخت سايت (http://www.parsaya.com) چقدرمی باشد ؟ چقدر طراحی سایت شرکتی زمان می برد؟

 امروز بیشتر مردم فکر می کنن داشتن یک وب سایت بسیار چالش برانگیز و یا فوق العاده گران می باشد . شما برای داشتن یک صفحه مجازی اجتماعی می توانید با ساختن فیس بوک یا تلگرام و اتصال به آن به صدها، و هزاران نفر از مردم از طریق گوشی های هوشمند خود و لب تاپ شخصی خود به راحتی به گشت و گذار در وب و ارتبات با دوستان خود بپردازید. این باور که طراحی وب سایت شخصی هم بسیاراست در برخی افراد وجود دارد. هستند بسیاری از طراحان وب سایت که در طول چند سال گذشته است قادر به ساخت وب سایت هایی بدون داشتن دانش کد نویسی شده اند اما بحث اینجا است که این سایت های از قبل آماده فقط  در واقع استفاده از موشواره و یک نمایش از اسلاید متن، عکس ها، فیلم ها،می باشد و شما نمی توانید هر انچه که به آن نیاز دازید در اختیار داشته باشید.

سفارشی ساختن وب سایت فروشگاهی خود:

شما می توانید با ایجاد وب سایت برای فروشگاه خود  کسب و کار خود را افزایش دهید
ابتدا شما نیاز به یک نام تجاری دارید که به عنوان آدرس وب سایت شما می باشد. بهتر است که در زمان انتخاب نام تجاری وب سایت فروشگاهی خود یک نام کوتاه و با معنی قابل فهم انتخاب نمایید. در انتخاب نام تجاری وب سایت خود دقت نمایید زیرا اگر تصمیم به تغییر این نام داشته باشید باعث می شود رتبه شما در سرچ گوگل افت کرده و برای افزایش رتبه گوگل احتیاج به زمان قابل توجه ای می باشد

طراحی سایت فروشگاهی زیبا و ساخت سفارشی آن با کد نویسی از پایه با توجه به سلیقه شما با توجه به سرچ های موتورهای جستجو گر و افزایش رتبه گوگل وب سایت شما تخصص ماست.


9
ما به عنوان طراح سایت اهمیت لذت بردن از دیدن شدن یک سایت خوب را می دانیم. اما قضیه به اینجا ختم نمی شود. طراحی خوب خیلی بیشتر از خوب دیده شدن است; طراحی خوب یک ابزار برند سازی و بازاریابی قوی است که به نتیجه رسیدن شما کمک زیادی می کند.

در این مقاله ما 10 مورد از ابزارهای برند سازی و بازاریابی را به شما معرفی می کنیم که کمتر سایتی از این ایده ها استفاده کرده اند:

اولین نشان

با اولین چیزی که کاربر درطراحي وب سايت (http://www.parsaya.com) شما می بیند ،شروع می شود مانند: تصاویر، تصویر نوشته ها و رنگ ها. این ها چه پیغام هایی را به کاربران سایت می رسانند؟ آیا این ها مفاهیم را به خوبی منتقل می کنند و سازماندهی شده هستند یا شلوغ و بی معنی در کنار هم قرار گرفته اند ؟ هر پیغامی که کاربر سایت شما از این محتوا ها در نگاه اول برداشت می کند مقدمه ای بر برداشت از مابقی سایت است.

سایت شما باید به اندازه ای خوب طراحی شده باشد که کاربر باز هم در آینده به سایت شما سر بزند. باید محتوای خود را طوری قرار دهید که به سادگی قسمت های مختلف قابل دیدن و پیدا شدن باشد.

اثر گوش دادن

بعد از نگاه اولیه به سایت، کاربر باید دلیلی برای ماندن و چرخیدن درون سایت شما داشته باشد. بیشتر به آن ها نشان بدهید. به آن ها نشان دهید چیز بی همتایی در طراحی برای آن ها دارید.

بسیار خوب است که صفحه خانگی-عالی داشته باشید. منتها مابقی صفحات نیز باید به همین شکل یا نزدیک به آن طراحی شده باشند. بیشتر از نصف کاربران سایت معمولا از صفحه خانگی شروع به کار می کنند.

مشتری وفادار بسازید

royality customer to web design

بعد از اینکه کاربر را بعد از وارد شدن به سایت گیر انداختید. باید آن ها را تشویق به بازگشت به سایت خودتان بکنید. یک لوگوی زیبا، انتخاب های راحت و رنگبندی زیبا باعث بازگشت سریع تر کاربران می شود.

یک ارتباط خوب در طراحی با کاربران باعث می شود تا کاربر سایت نخواهد این سایت را فراموش کند. ممکن است این ارتباط یک تصویر یا متنی باشد که کاربر دوست دارد تا با آن تعامل داشته باشد. آن ها باید سایت شما را نگاه کنند و خودشان را ببینند(یا آینده ای که برای خود تصور کرده اند).

شروع محکم

web design recognition

طراحی با ثبات به پیدا شدن شما کمک می کند.هرکسی، هرجایی در سراسر دنیا می تواند برند خمیده MCDonald’s را تشخیص دهد .شما به همچین طراحی از پیش فکر شده نیاز دارید.

شیوه کار و تصمیم-گیری

وقتی شروع به تصمیم گیری درباره هدف خود می کنید باید با اراده وارد تجارت شوید. شما چه کسی هستید؟ شما می خواهید چه شوید؟ چرا کاربران می خواهند با شما تعامل داشته باشند؟اگر شما با خودتان درباره این سوالات فکر کرده باشید، به طور کلی انتخاب های بهتری دارید.

به این سوالات جواب دهید و یک طراحی خوب داشته باشید. اپلیکیشن موبایل خود را تولید کنید. وارد شبکه های اجتماعی شوید و به تولید محتوا مشغول شوید.

استفاده ساده و ارتباط

فراموش نکنید ارتباط با کاربران کار ساده است.شامل یک طراحی خوب و یکسری مفاهیم در طراحی سایت می شود . سایت شما باید سریع باشد، از آخرین تکنولوژی های وب و HTML استفاده کنید و عملکرد و کنترل کاربران را از راه های متداول تحت نظر بگیرید.

سایتی که کار کردن با آن ساده باشد کاربران بیشتر با شما ارتباط برقرار می کنند. تجربه کار لذت بخش باعث بازگشت کاربران به سایت شما و ایجاد مشتری وفادار می شود.

یک داستان معمولی بسازید

قمستی از برنامه طراحی و بازرایابی شما باید شامل داستان باشد. که باعث می شود کاربران سایت آن ها را برای یکدیگر بازگو کننند. که در نهایت باعث تولید و اضافه شدن به کاربران سایت شما می شود.

بعضی مواقع باید خودتان داستان ها را شرح دهید مانند اینکه چگونه این تجارت را شروع کردید. چرا به تولید این محصول مشغول هستید.

تشویق برای به اشتراک گذاری

می توانید فرصت های خوبی برای کاربران به وجود بیاورید تا اشتراک گذاری کنند.و این کار آن ها را تشویق کنید. این مدل از بازاریابی سنگینی قسمتی از بازاریابی و برند سازی را از رو دوش شما بر می دارد. زیرا کاربران جدید یا تجارت های جدید به سایت شما معرفی می شوند.

یک دکمه به اشتراک گذاری ساده را در دسترس قرار دهید که کاربر بتواند سریع آنرا پیدا کند. از قبل متن و تصاویری را که قرار است به اشتراک گذاشته شود به کاربر نشان دهید.

با اعتماد سازی شروع کنید

طراحی شما باید به اعتماد سازی کمک کند. سپس بازدید کنندگان را تشویق کنید تا وارد تجارت شما بشوند.

المان ها و تصویر نوشته ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در اعتماد سازی سایت شما داشته باشد.(در سایت های فروشگاهی از نماد های اعتماد ساز استفاده کنید). یا نمایش تعداد شبکه های اجتماعی که در آن ها حضور دارید و یا ازتصویر خودتان در سایت استفاده کنید.

تغییر رفتار کاربر در سایت

در نهایت، برای گرفتن بهترین نتیجه در بازاریابی، به طرحی نیاز دارید تا رفتار کاربران را تشویق کند. تمام دکمه های سایت باید به راحتی پیدا شوند و کاربران را به صفحات مختلف بفرستند. مسیر یابی درون سایت باید کاملا مشخص و مختصر باشد.

نتیجه گیری

فراموش نکنید هر کاری که انجام می دهید، یا نمایش می دهید یا به کاربران می گویید، قسمتی از داستان برند سازی و شرکت شماست. جلوه های بصری خوب در سایت برابر با یک شرکت خوب است.

10
غیر فعال سازی امکان زووم
آیا شما هم جزو آن دسته از طراحان وب سایت هستید که در طراحی های ریسپانسیو خود از “User-scalable=no”>” استفاده می نمایند، بدون آنکه به دلیل آن فکر کنند؟ اگر این چنین است باید به شما بگویم که در حال انجام یک اشتباه بزرگ هستید. شما با عدم ایجاد امکان زووم کردن در صفحه وب سایت خود برای کاربران به آنها این حس را القا می کنید که کنترل امور را تماما از دست آنها خارج نموده اید و برای خواسته های آنها ارزشی قائل نمی باشید.

درک نادرست رفتار کاربران
صاحبان وب سایت ها، معمولا آنقدر گرفتار کارهای مربوط به ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو می شوند که فراموش می کنند رفتار مشتریان خود را در برابر این طراحی ریسپانسیو آنالیز کنند. پس از انجام هر طراحی ریسپانسیوی باید برای بررسی عملکرد آن آنالیزهایی بر روی افرادی که با آن سروکار دارند انجام شود. برای مثال صاحبان وب سایت ها باید پس از ایجاد طراحی ریسپانسیو برای وب سایت خود، CR وب سایت خود برای کاربران تلفن های همراه را به صورت مجزا از کاربران کامپیوترهای خانگی مورد بررسی قرار دهند. در واقع باید بسیاری دیگر از پارامترها که نشان دهنده میزان تعامل کاربران تلفن ها همراه با وب سایت ریسپانسیو است، به صورت مجزا بررسی گردد تا اطمینان حاصل شود که کاربران و خریداران از طراحی ریسپانسیو وب سایت شما رضایت کافی دارند.

استفاده از یک برنامه ثابت در طراحی های متعدد
کمپین های بسیاری وجود دارند که شروع به ایجاد برنامه های نرم افزاری All-in-one برای طراحی های ریسپانسیو نموده اند. اما مشکل استفاده از چنین برنامه هایی آن است که ممکن است یک برنامه واحد برای تمامی طراحی ها مناسب نباشد زیرا پلتفرم های تلفن های همراه به توجه و دقت بیشتری نیاز دارند. برای مثال طراحان وب سایت برای کار با ios معمولا از Cocoa و Xcode استفاده می کنند اما این بدان معنی نیست که می توان از این برنامه ها برای تمامی پلتفرم ها استفاده نمود.

عدم توجه به مساله مسیریابی کاربران در وب سایت
اگر شما در وب سایت خود منویی دارید که بیش از 3 گزینه در آن وجود دارد، بهتر است به جای آنکه تمام گزینه ها را در صفحه بچینید، منو را به صورت Drop Down (منوهای بازشوند رو به پایین) طراحی کنید که هم فضای کمتری اشغال کند و هم مطمئن شوید که کاربران تمامی گزینه های موجود را در صفحه تلفن همراه خود به خوبی می بینند. علاوه بر این شما باید به خاطر داشته باشید که در طراحی ریسپانسیو، طراحی وب سايت (http://www.parsaya.com) مبتنی بر تلفن همراه را با استفاده از یک صفحه آرایی (Layout) مبتنی بر آیکون یا Icon- Based ایجاد نمایید.

تست نکردن
تست کردن عملکرد یک وب سایت پیش از انتشار آن، کاری است که حتما و حتما باید انجام شود اما برخی از طراحان وب سایت ها و برنامه نویسانی که بر روی ریسپانسیو سازی یک وب سایت کار می کنند، پس از اتمام کار خود با وب سایت فراموش می کنند که آزمون های لازم را برای اطمینان از عملکرد صحیح وب سایت انجام دهند. حداقل تست هایی که باید پیش از انتشار سایت انجام شوند، بررسی عملکرد آن در مرورگرهای مختلف و دستگاه های تلفن همراه مختلف می باشد.

11
محل و چگونگی کلمات کلیدی در ساخت سايت (http://www.parsaya.com)

به طور کلی استفاده از کلمات کلیدی برای افزایش سئو و رتبه سایت در تناقض با انتقال صحیح مفاهیم به کاربران سایت است. اینکار می تواند کاربران را خسته کند و باعث شود تا آن ها از سایت شما بروند.

با این حال استفاده از کلمات کلیدی بخش مهمی از طراحی سایت و بهینه سازی سایت به شمار می آید، با استفاده از کلمات کلیدی شما می توانید به ربات های گوگل بفهمانید که مقاله شما با توجه به چه کلمات کلیدی به وجود آمده است.



قسمت هایی که می توانید کلمات کلیدی را در آن ها قرار دهید.

1.در عنوان نوشته ها
کلمات کلیدی شما باید حتما در عنوان سایت بکار برده شود، زیرا در نمایش نتایج جستجوی کلمات در گوگل، گوگل عنوان ها را به کاربران نمایش می دهد و اینکه کلمه کلیدی مناسب کاربران را به سمت سایت شما می کشاند. طراحان سایت شما به شما خواهند گفت که در کدام قسمت می توانید عنوانی برای مقاله انتخاب کنید.



2.تگ های HTML
عنوان های شما حتما باید در تگ های header که منظور همان (H1,H2,H3…) است، بکار برده شوند. تگ های html یکی از بخش های مهم و کلیدی برای گوگل است و گوگل به وسیله آن ها موضوع مقالات شما را تشخیص می دهد و سایت شما را رتبه بندی می کند.



3.کلمات کلیدی در محتوای نوشته
قطعا هنگامی که کلمات کلیدی را در موضوعات خود مشخص می نمایید باید آن ها را در نوشته های خودتان نیز بکار ببرید.

شما برای سئو سایت باید مترادف کلمات کلیدی را در متن خودتان استفاده کنید، گوگل تشخیص می دهد که آن ها یکسان هستند. و همچنین شما می توانید با استفاده از مترادف کلمات نتایج بهتری در گوگل کسب نمایید.

بکار بردن کلمه کلیدی زیاد در متن باعث می شود تا گوگل آن ها را حرف ربط تشخیص دهد که باعث می شود از ارزش آن کلمه کلیدی کاسته شود.



4.آدرس صفحات
گوگل به صاحبان سایت ها پیشنهاد می کند که حتما کلمات کلیدی را در آدرس سایتشان بکار ببرند.  ولی تاثیر کلمات کلیدی در آدرس سایت نسبت به سایر بخش ها کمتر است.



5.بکار بردن کلمات کلیدی به جای تصاویر
باید کلمات کلیدی خودتان را به جای تصاویر بکار ببرید این باعث می شود تا گوگل تصاویر را نیز در هنگام جستجو به کاربران نمایش دهد. این کار تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت شما دارد و اینکه اگر تصاویر از یک سایتی به سایت شما لینک شده باشند هنگامی که alt نیز داشته باشند این برای گوگل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.



6.لینک های داخلی و خارجی
هر صفحه باید به تمام صفحات دیگر سایت شما لینک شده باشد و کاربران باید بتوانند با کمتر از 4 کلیک به هر جایی از سایت شما درسترسی پیدا کنند. همچنین لینک هایی را که در یک صفحه قرار می دهید باید با موضوع صفحه ارتباط داشته باشد. این تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت شما می گذارد.



7.کلمات کلیدی در توضیحات بر چسب های متا
بر اساس اظهارات موتور جستجوهای گوگل و بینگ توضیحاتی که در متای سایتتان قرار می دهید بر رتبه بندی سایت شما تاثیر نخواهد گذاشت. ولی گوگل و بینگ هنگامی که سایت شما را در نتایج جستجوی خود ظاهر می کند. این توضیحات را به کاربران نمایش می دهد پس بهتر است از توضیحات مناسبی برای اینکار استفاده نمایید.



8.استفاده از کلمات کلیدی در متا
استفاده از این کلمات تاثیری در بهینه سازی سایت شما ندارد پس بهتر است وقت خودتان را برای این کلمات کلیدی هدر ندهید.



نتیجه گیری

رعایت مواردی که در این مقاله گفته شد می تواند تاثیر زیادی بر سئو سایت شما داشته باشد. این موارد در بهینه سازی سایت لازم هستن ولی کافی نیستند. موارد بسیاری هستند که باید رعات کنید تا سئو سایت شما به صفحات اول گوگل برسند.



 

12
PHP(در اصل از کلمه‌های  Hypertext Preprocessor)  مشتق شده است. که به طور کلی یک زبان متن باز همه منظوره است. ولی عمدتا در ساخت سايت (http://www.parsaya.com)  بکار گرفته می شود. و این قابلیت را دارد که با HTML ادغام شود.

خب، این به چه معنی است؟

به جای استفاده از دستورات زیادی که در زبان های c و یا Perl مشاهده کردید php به سادگی می تواند با قرار گیری در ساختار و ?> به شما خروجی مورد نظر را بدهد و با HTML ترکیب شود. در اینجا در قسمت بدنه و یا بادی HTML خروجی Hi I’m a PHP script! را مشاهده خواهید کرد.

چیزی که PHP را ممتاز کرده است این است که مثلا چیزی مثل javascript که سمت کاربر اجرا می شود. کدهای PHP می توانند در سمت سرور اجرا شوند و HTML تولید کنند و کدهای اجرا شده را به سمت کاربر ارسال کنند. اما کسی متوجه نمی شود در لایه های کد چه اتفاقی افتاده است. شما همچنین این توانایی را دارید تا تمام وب سرور خود را طوری پیکره بندی کنید که تمام HTML های شما با  PHP اجرا شوند. که این باعث می‌شود هیچ کس متوجه کارهایی که شما کردید نشود.

یکی از مزیت های دیگر PHP این است که واقعا برای شروع کار برنامه نویسی راحت است. و برای برنامه نویسان حرفه ای پیشنهادهای بسیار زیادی دارد. از لیست طولانی قابلیت های PHP نترسید، شما با چندین ساعت مطالعه می توانید یک اسکریپت خیلی ساده بنویسید و آنرا اجرا نمایید.


اگرچه زبان PHP تمرکز خود را سمت سرور گذاشته است، منتها می توانید خیلی کارهای بیشتری را با آن انجام دهید.


چه کارهایی با PHP می توانید انجام دهید؟

هرکاری می توانید انجام دهید. PHP اساسا تمام تمرکز خود را سمت سرور در طراحی سایت گذاشته است. پس بنابراین شما هرکاری را که سایر برنامه های  CGI انجام می دهند می توانید انجام دهید. مانند جمع آوری فرم ها، ساخت صفحات دینامیکی، ارسال و دریافت کوکی. ولی PHP خیلی بیشتر از این ها را انجام می دهد.


در اینجا سه قسمت اصلی که PHP می تواند انجام دهد را مشاهده می کنید.

    اسکریپت نویسی سمت سرور. این مهم ترین بخش تجاری در زبان PHP است. شما به سه چیز برای اینکار نیاز دارید: تحلیل گر PHP (ماژول سرور و یا CGI)، یک وب سرور و یک مرورگر وب. شما باید وب سرور را به PHP متصل کنید. و خروجی را از طریق یک مرورگر وب مشاهده نمایید. شما تمام اینکارها رو می توانید از طریق کامپیوتر خودتان انجام دهید نگران نباشید به بخش ساختار نصب پی اچ پی مراجعه نمایید.
    اسکریپت نویسی خط فرمان. شما می توانید PHP را بدون هیچ مرورگر وبی فقط از طریق خط فرمان اجرا کنید. برای این کار نیز فقط به تحلیل گر پی اچ پی نیاز دارید. اینکار برای مثال در کارهای زمان بندی شده و یا کارهایی که به طور مداوم باید انجام شوند استفاده می شود برای اطلاعات بیشتر از خصوصیات آن به بخش کاربرد خط فرمان در زبان پی اچ پی مراجعه نمایید.
    ساختن نرم افزار های تحت ویندوز و مک. البته پی اچ پی قاعدتا زبان خوبی برای برنامه نویسی تحت دسکتاپ مناسب نیست و رابط کاربری خوبی نخواهد داشت. ولی اگر به این زبان تسلط داشته باشید. می‌توانید با قابلیت های پیشرفته آن مانند PHP-GTK نرم افزارهای خوبی تهینه نمایید. همچنین شما می توانید نرم افزار های چند سطحی تولید نمایید که اگر مشتاق هستید به قسمت PHP-GTK مراجعه کنید.


پی اچ پی با هر سیستمی قابلیت انطباق دارد مانند ویندوز، لینوکس، مک و... . امروزه PHP بیشتر وب سرور ها را پشتیبانی می کند. که شامل apache، IIS، و بسیاری دیگر. و روی سرورهایی که قابلیت اجرای سریع CGI را دارند مانند nginx که می تواند بر روی آن مانند ماژول کار کند و یا به شکل یک پردازنده CGI.


در PHP هیچ محدودیت برای اجرای HTML وجود ندارد. توانایی اجرای PHP در تمام زمینه ها مانند خروجی صدا تصویر فایل های فلش و ... است. و خیلی راحت می توانید خروجی هایی نظیر xml و یا xhtml تولید نمایید.

13

در بخش اول این مقاله 3 مورد از ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URLرا در ساخت سايت (http://www.parsaya.com)  با هم بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم موارد دیگری را برای بهبود URL به شما ارائه کنیم.
اگر برای یک محتوا از چند URL استفاده می­کنید، از تگ کانونیکال استفاده نمایید

استفاده از محتواهای مشابه، با توجه به الگوریتم­های کنونی، مجاز است و هیچ جریمه­ای برای آن در نظر گرفته نمی­شود اما این کار باعث می­شود تا امتیازهای رتبه­بندی کسب شده توسط این محتواها، بین همه­ی آنها تقسیم شود و هیچ کدام از انها رتبه­ی خوبی نداشته باشند. 
اگر در سایتتان محتواهای مشابه با URL­های متفاوت وجود دارد و در صورتی که نیازی به نمایش همه­ی آنها ندارید، یک محتوا را به عنوان محتوای اصلی انتخاب کنید و بقیه­ی محتوا­ها را با استفاده از ریدایرکت 301 به محتوای اصلی ارجاع دهید. اما در صورتی که به هر دلیلی می­خواهید تمامی محتواهای مشابه برای بازدیدکنندگان وب سایت در دسترس باشد، بهتر است از تگ کانونیکال استفاده کنید.
از پارامترهای دینامیک درURL  استفاده نکنید

در صورتی که بیش از دو پارامتر در URL شما بصورت ناخوانا ظاهر می­شود، بهتر است URL را بازنویسی نمایید و متنی خوانا و استاتیک تولید کنید. اکثر پلت­فرم­های مدیریت محتوا (CMS) بطور هوشمند از پارامترهایی شبیه به"%" و "&" و ... استفاده نمی­کنند و در صورتی که از این ابزارها در مدیریت سایت استفاده می­کنید، کمتر با مشکل پارامترهای مزاحم مواجه می­شوید.
استفاده از URLهای کوتاه بهتر است

URLهای در حدود 50 تا 60 کاراکتر، مناسب هستند اما اصلاح URL­های بالای 100 کاراکتر می­تواند تعداد بازدیدهای صفحه را افزایش دهد. URLهای طولانی هیچ مشکلی برای موتورهای جستجو ایجاد نمی­کنند، اما کاربران هنگام مواجه شدن با آنها نمی­توانند سریعا محتوای درون آن را حدس بزنند. از طرف دیگر URLهای بلند به طور کامل در نتایج جستجو به نمایش درنمی­آیند و کپی کردن آنها نیز مشکل ساز است. هرچه URL کوتاه تر باشد راحتتر می­توان آن را در متن جاسازی نمود و در شبکه­های اجتماعی، ایمیل­ها و توییت­ها از آن استفاده کرد.
URL را به شکلی بنویسید که با عنوان محتوای صفحه همخوانی داشته باشد
در صورتی که عنوان محتوای صفحه یک عنوان بسیار بلند است، توصیه نمی­شود تمامی آن را در URL بگنجانید. در عوض می­توانید بخش­هایی از عنوان که نشان دهنده­ی مفهوم آن است را در URL قرار دهید. برای مثال اگر عنوان صفحه "کلیه­ی نکاتی که باید برای بازاریابی محتوا در وب­سایت، وبلاگ و شبکه­های اجتماعی رعایت کنید" باشد، می­توانید آن را بصورت "نکاتی-در-مورد-بازاریابی- محتواwww.example.com/" در URL خود قرار دهید.
استفاده از کلمات رابط در URL ضروری نیست

اگر عنوان شما شامل کلمات رابط (مانند و، یا، اما، از و ...) است، در صورتی که احساس می­کنید استفاده از آنها در URL می­تواند URL را بسیار طولانی کند، می­توانید آنها را از URL حذف کنید. قضاوت در مورد اینکه استفاده از کلمات ربط تا چه حد به خوانا بودن URL کمک می­کند و در عوض تا چه حد URL را طولانی می­کند، کاملا به شما بستگی دارد، اما در صورتی که حذف این کلمات به مفهوم منتقل شده از طریق URL لطمه وارد می­کند، بهتر است آنها را از URL حذف نکنید.

14
در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را پیرامون بهبود نام دامنه و URL­­ها به شما ارائه کنیم، اما قبل از هر چیز توجه به این نکته بسیار مهم است که استفاده از ساختارها و ترفندهایی که در این مقاله به شما ارائه شده، برای تمامی صفحاتی که در
ساخت سايت (http://www.parsaya.com) تولید می­کنید لازم و ضروری نیست. اگر بتوانید از این ترفندها در صفحات خود بهره بگیرید، ممکن است صفحات شما بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرند اما عدم استفاده از آنها به معنی نادیده گرفتن این صفحات توسط موتورهای جستجو نخواهد بود. گوگل و بینگ پیوسته الگوریتم­های خود را برای برطرف کردن چالش­های فنی جستجو بهبود می­دهند، اما اگر بتوانید با استفاده از تکنیک­های سئو روند ارائه­ی نتایج به مخاطب را برای موتورهای جستجو آسانتر کنید، بیشتر مورد توجه این موتورها قرار خواهید گرفت.

تا حد امکان از یک دامنه­ و زیردامنه استفاده نمایید
شواهد بسیاری این فرضیه را اثبات می­کند که ممکن است با انتقال یک محتوا از دامنه­ی اصلی به یک زیر دامنه­ی ثانویه، ترافیک آن صفحه تا حد زیادی از دست برود. استفاده از هر روشی که روند امتیازدهی موتورهای جستجو به یک دامنه را پیچیده­تر کند ممکن است روند انتقال اندیس­های کسب شده به دامنه را با مشکل روبرو نماید و رتبه­ی آن دامنه را کاهش دهد.
البته نمی­توان گفت که استفاده از چند دامنه­ی ناهمنام همواره به ضرر سایت خواهد بود و استفاده از یک دامنه­ی خاص تنها راه ممکن برای تولید محتوا و راه اندازی وبلاگ است. در صورتی که امکان استفاده از یک دامنه وجود نداشته باشد، استفاده از چند دامنه برای انتشار محتوا بهتر از عدم انتشار آنها است، اما اگر وبلاگ و محتوای شما با دامنه­ی اصلی تولید شوند، عملکرد بسیار بهتری در رتبه­بندی­ها خواهند داشت.

هر چه URL شما برای کاربران خواناتر باشد، بهتر است
از آنجا که موتورهای جستجو نحوه­ی ارتباط مخاطب با وب سایت­ ها را رصد می­نماید، هرچه ارتباط شما با مخاطب مطلوب­تر باشد، ارتباط موتورهای جستجو نیز با شما مطلوب­تر خواهد بود. خوانا بودن یک مقوله­ی ذهنی است اما هر چه ارتباط یک URL  با محتوای درون صفحه­ی آن بیشتر باشد، مخاطب با دید بازتری روی آن کلیک می­نماید و این موضوع می­تواند نرخ بازگشت مخاطب از سایت شما را نیز کاهش دهد. کاهش این نرخ از دید موتورهای جستجو دور نمی­ماند و این فاکتور مثبت در ارتباط با مخاطب، باعث خواهد شد تا موتورهای جستجو لینک شما را لینکی محبوب از دیدگاه مخاطب قلمداد کرده و رتبه­ی آن را در نتایج جستجوها بهبود دهد.

استفاده از کلیدواژه­ها در URL­­­­­ ایده­ی خوبی به نظر می­رسد
استفاده از کلیدواژه­های هدف در URL به چند دلیل می­تواند مفید باشد:
اول اینکه کلیدواژه­ی موجود در URL به کسانی که آدرس شما را در ایمیل­ها، شبکه­های اجتماعی و لینک­ها مشاهده می­کنند کمک می­کند تا دریابند در صفحات موجود در سایت شما با چه محتواهایی موتجه خواهند شد.
ثانیا بسیار اتفاق می­افتد که URL از جایی کپی شده و در جای دیگر paste شود. در صورتی که در یک لینک از انکر تکست (anchor text) استفاده نشده باشد، URL نقش انکر تکست را ایفا می­نماید (انکر تکست همچنان یکی از ورودی­های قدرتمند در الگوریتم­های رتبه­بندی به شمار می­آید).
از سوی دیگر کلیدواژه­هایی که در نتایج جستجو در URL ظاهر می­شوند، یکی از مهمترین پارامترهای مورد نظر جستجوکنندگان برای انتخاب لینک مورد نظرشان به حساب می­آیند.

15
بهینه سازی سایت| سئو سایت | seo سایت

SEO ویا (به فارسی سئو) به معنی بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ است. و امروزه یکی از قدم های مهم و ضروری برای طراحی سایت ها می باشد. سئو سایت به معنی پیاده سازی اگلوریتم های گوگل و بینگ است. که در نتیجه آن، سایت شما در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت. این کار به واسطه کلمات کلیدی خاص صورت می پذیرد.

بهینه سازی سایت

بعد از اتمام کار ساخت سايت (http://www.parsaya.com) شما خواهید دید که به اندازه کافی بازدید کننده ندارید. مسئله این است که هنوز شما روی یکی از راه های مهم و مفید وضروری افزایش بازدید و ترافیک طراحی سایت کار نکرده اید. که این به معنی کار بر روی همان سئو است.

سئو وب سایت

بهینه سازی برای موتورهای جستجوی گوگل و بینگ که به تکنیک ها و مهارت هایی گفته می شود که بازدید را از طرف موتور جستجوی گوگل افزایش می دهد. و باعث افزایش ترافیک سایت شما می گردد.
سئو را می توان به دو محدوده اصلی تقسیم کرد:
سئو off-page: سئوهایی که به طور جداگانه و مستقل از طراحی سایت شما انجام می شود و مربوط به بخش خارجی سایت شما است.
سئو on-page: کارهایی که طراحی سایت شما را دگرگون می کند تا نتیجه بهتری را در موتورهای جستجو بگیرید.

در این آموزش به هر دو از این بخش های خواهیم پرداخت :
فراموش نکنید که یک طراحی سایت خوب که طراحی ای است که به طور کامل به هر دوی این بخش ها بپردازد.

سئو

سئو به معنی استفاده و خرید لینک های adwords  نیست بلکه به این ها به معنی SEM  یا search engine marketing می باشد. در این آموزش ما به آن ها نمی پردازیم.

سئو سایت شما و صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل

اگر که طراحی سایت شما در حال حاضر رتبه نهم را در کلمه "خرید ماشین" دارد. برای اینکه رتبه این کلمه به رتبه اول بهبود یابد باید از تکنیک های سئو استفاده کنید. امروزه که موتورهای جستجو در وب رایج تر شده اند هر کسی می تواند از مزایای سئو برای افزایش تجارت خودش استفاده کند.

سئو سایت شما و کلمات کلیدی

قبل از شروع طراحی سایت برای موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، باید بدانید چه کلماتی را نیاز دارید که مورد هدف گیری قرار دهید. برای شروع کار بهتر است 3 تا 4 کلمه را مد نظر داشته باشید تا بتواند رتبه خوبی را در گوگل کسب کنید. با قرار دادن این کلمات در ذهنتان، شما می توانید هدف خودتان را طوری مشخص کنید که با جستجوی هرکدام از این 3 4 کلمات در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. و جزو ده نفر اول در گوگل باشید. دلیل اینکه بیشتر از کلمه موتور جستجوی گوگل استفاده می کنیم این است که اگر در موتور جستجوی گوگل رتبه خوبی را کسب نمایید در سایر این موتور جستجو ها نیز به راحتی می توانید به رتبه خوبی برسید. این کلمات می تواند عمومی و یا اختصاصی باشد.

نقش کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت

در بحث های طراحی سایت و سئو وب سایت، یک کلمه عمومی کلمه ایست که به طور عمومی توسط اکثریت مردم جستجو می شود. زیرا آن کلمه کلیدی ممکن است نظری نا معلوم نسبت به چیزی که به دنبال آن هستند داشته باشند. کلمات کلیدی عمومی کوتاه هستند و در روند بهینه سازی سایت خیلی خاص نیستند. (به عنوان مثال کتونی و یا ماشین). این کلمات کلیدی عمومی مشخصا کوتاه هستند و به راحتی نمی توانند رتبه اول گوگل را کسب کنند، زیرا طراحی سایت های زیادی وجود دارند که در آن ها مطالبی مشابه این کلمات کلیدی عمومی وجود دارد.ولی اگر بتوانید رتبه خوبی را برای یک کلمه عمومی بدست آورید می توانید ترافیک بسیار زیادی را به سمت سایت خوددتان بکشانید.
به طور خلاصه: سعی کنید که برای کلمات عمومی رتبه بیاورید ولی به آن ها به مدت طولانی بها بدهید.

سئو سایت شما و کلمات کلیدی

قبل از شروع طراحی سایت برای موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، باید بدانید چه کلماتی را نیاز دارید که مورد هدف گیری قرار دهید. برای شروع کار بهتر است 3 تا 4 کلمه را مد نظر داشته باشید تا بتواند رتبه خوبی را در گوگل کسب کنید. با قرار دادن این کلمات در ذهنتان، شما می توانید هدف خودتان را طوری مشخص کنید که با جستجوی هرکدام از این 3 4 کلمات در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. و جزو ده نفر اول در گوگل باشید. دلیل اینکه بیشتر از کلمه موتور جستجوی گوگل استفاده می کنیم این است که اگر در موتور جستجوی گوگل رتبه خوبی را کسب نمایید. در سایر موتورهای جستجو همین نتیجه را می گیرید.


آنالیز سئو سایت

ابزارهای زیادی برای سئو سایت شامل بخش جادویی و یک بخش آمارگیری سخت می باشند.
برای اینکه بتوانید از تکنیک هایی که در اینجا آموزش می دهیم به نحو احسن استفاده کنید، برای هر یک از صفحات وب سایت بیش از یک یا دو کلمه نشانه نگیرید. یکی از اشتباهات رایج طراحان مبتدی سایت این است که برای هریک از صفحات بیشت از 100 کلمه کلیدی را مورد هدف قرار می دهند. و از اینکار انتظار دارند به رتبه اول گوگل برسند اینکار ممکن است در 10 سال گذشته جواب می داد. و لی در حال حاضر الگوریتم های گوگل به قدری پیشرفت کرده اند که نمی توان به آن ها حقه زد. به همین دلیل بهتر است از کلمات کلیدی کوتاه و مختصر و کم استفاده کنید. برای سایت های جدید تقریبا این امکان ندارد که بتوان برای کلمات کلیدی جدید رتبه خوبی را صفحات اول گوگل بدست آورد.

رتبه صفحات گوگل در سئو سایت

رتبه صفحات گوگل pagerank در لغت به معنای رتبه بندی صفحه می باشد. و سیستمی آنالیزی است که توسط مشهورترین موتورهای جستجوی جهان یعنی گوگل و بینگ انجام شد. در ابتدا موتورهای جستجوی گوگل و بینگ به تمام طراحی سایت ها به طور یکسان رتبه می دادند و نتایج جستجو تنها بر اساس محتوا و تگ های متا و تایتل که در بالای صفحات قرار داشت انجام می شد. ولی بعدها سیستم "رتبه بندی" موتورهای جستجو و نیز بحث سئو و بهینه سازی، سایت ها را دگرگون کرد و یک عامل دیگر نیز با نام اعتبار به آن اضافه شد تا اینکه مشخص شود یک سایت تا چه اندازه دارای اعتبار است. گوگل طراحی سایت های بزرگ متعددی را برگزید، طراحی سایت هایی مانند dmoz.org, cnn.com و espn.com . این گروه از وب سایت ها به طرو مشخص دارای اعتبار بودند و گوگل اینگونه دریافت که اگر این دسته از طراحی وب سایت ها به وب سایت دیگری (مثلا سایت x) لینک دهی نمایند، پس سایت x نیز دارای اعتبار بوده و به همین شیوه اگر طراحی سایت x به سایت z لینک دهد سایت z نیز از سایت x اعتبار کسب می نماید. باهمین شیوه اعتبار سنجی یک طراحی سایت و مقوله سئوگوگل بر اساس 0 تا 10 به سایت ها رتبه داد. البته آن شیوه الان فرق کرده ولی در ابتدا اینگونه بود.

سئو سایت و پیج رنک گوگل

برای اینکه متوجه شوید رتبه بندی طراحی سایت شما چند است. می توانید نوار ابزار گوگل را نصب نمایید google toolbar . گوگل یک نمودارکوچک سبز رنگ دارد که رتبه بندی را از 0 تا 10 نمایش می دهد.باید بدانید رتبه نمایش داده شده در نوار ابزار گوگل و یا google toolbar به صورت تخمینی در مقوله سئو می باشدو امکان دارد هر سه ماه یکبار به روز گردد.

بهینه سازی سایت و الگوریتم های موتور جستجوی گوگل

در ابتدای کار که سیستم رتبه دهی گوگل به وجود آمد. فقط گوگل از این تکنیک در موتورهای جستجو استفاده می کرد، اما بعدا وقتی سایر موتور جستجوها متوجه شدند تا چه اندازه این مقوله در رتبه دهی خوب تاثیر دارد، تقریبا همه آن ها از این تکنیک استفاده کردند. و الگوریتم رتبه بندی را در سئو خودشان قرار دادند. سایر موتور جستجو مانند یاهو از سیستم رتبه دهی گوگل برای استفاده از نتایج خودش استفاده کرد.
جدا از بحث موتورهای جستجو، حرفه ای ها در زمینه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (search engine optimization) شروع به خریدن لینک ها از صاحبان سایت ها و فروشگاه ها کردند.

رتبه بندی و یا pagerank در سئو سایت

وقتی گوگل شروع بکار کرده بود، رتبه گوگل تنها ملاک برای رتبه بندی سئو یک وب سایت محسوب می شد. اما به سرعت هنگامی که سئو کاران پی به این مسائل بردند، سعی در افزایش سئو و رتبه خود در موتور جستجوی گوگل کردند. بنابراین در طول سال ها اهمیت این پیج رنک ها کاهش یافت.
یکی از الگوریتم های گوگل اینست که مقادیر پیج رنک هر وب سایت را در نوار ابزار خود در سال تنها 4 بار تغییر می دهد در عوض اینکه هر هفته اینکار را انجام دهد.  و اینکار باعث شد تا سئو کاران سخت تر متوجه شوند که رتبه واقعی طراحی سایت و نیز سئو وب سایت در چه حدی است. تکنیک دیگر گوگل جلوگیری از طراحی سایت هایی است که اقدام به فروش لینک ها به منظور افزایش رتبه بندی می نمایند.  از طرف دیگر گوگل نمی تواند به راحتی از این تکنیک استفاده کند زیرا باید این را بپذیرد که شاید به یک وب سایت خوب رتبه نتواند بدهد.
این یک جنگ بین گوگل و سئوکاران وب سایت ها است و این جنگ پایان ندارد.

سئو وب سایت و لینک دهی

به قسمتی رسیده ایم که شما باید این را بدانید که واقعا به یک pagerank در گوگل نیاز دارید و این کاری سخت و زمان بر است.
تنها راه اینست که حداقل طراحی وب سایت شما باید یک لینک در یکی از این سایت های معتبر داشته باشد. این به این معنی است که داشتن لینک های زیاد در سایت هایی که دارای پیج رنک کمی هستند به رتبه شما هیچ کمکی نخواهد کرد. در صورتی که لینک شما در سایتی که در رتبه 6 pagerank   است، می تواند سایت شما را به رتبه 6 ارتقا دهد. اگر فقط طراحی سایت شما طوری باشد که شامل تعدا لینک های زیادی به طراحی سایت های دیگر نباشد.
روند افزایش pagerank سایت شما به طور مستقیم به کسب لینک بستگی دارد. کسب لینک به معنای قرارگرفتن لینک طراحی سایت شما در وب سایر سایت های دیگر است. که به طور طبیعی و یا با خریدن آن ها صورت گرفته است.


تک عنوان (title) در بهینه سازی وب سایت

ابتدایی ترین و مهم ترین ترین قدم که باید برای سئو انجام دهید تگ عنوان (title tag) در سند  html خودتان است.
افراد زیادی که از ویرایشگرهای متن WYSIWYG استفاده می کنند.استفاده از تگ متا که برای موتورهای جستجو از محبوبیت زیادی برخوردار است را از یاد می برند.
مزایای استفاده از تگ های title در سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو شامل سه بخش است:
وقتی یک کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو می کند اگر تگ عنوان شما شامل کلمات جستجو شده باشد گوگل این کلمات را هایلایت و یا پررنگ کرده و امکان اینکه کاربر بر روی آن ها کلیک کند افزایش می یابد.
باعث افزایش رنک و اعتبار طراحی سایت شما در گوگل می شود.
به موتورهای جستجو گوگل و بینگ کمک می کنید تا صفحاتی را که مشابه صفحات شما هستند را تمایز نمایش دهند.

افزایش تعداد کلیک باتوجه به سئو سایت

سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ فقط قرار گیری در صفحات اول این موتورجستجوها نیست، بلکه به معنای افزایش ترافیک و جذب کاربران است. مثلا اگر رتبه طراحی سایت شما برای جمله "خرید ماشین" رنگ 6 را داشته باشد، هنگامی که جستجو کننده عبارت "خرید ماشین" را جستجو می کند، وقتی این عبارت در عنوان طراحی سایت شما موجود نباشد کاربر فرق زیادی را بین سایت شما و سایر سایت ها احساس نمی کند.
وقتی title شما شامل کلمه کلیدی جستجو شده باشد، کاربر با جستجوی کلمه کلیدی، عنوان طراحی وب سایت شما را به طورت پررنگ شده (بولد) مشاهده می کند و این به این معنی است که برای کاربر جذابیت دارد تا روی لینک سایت شما کلیک نماید.

بهبود سئو و رنک در اجرای سئو و سایت
بیشتر مردم بر این باورند که عنوان طراحی سایت جایی است که باید نام تجاری و یا دامنه خود را ذکر کنند. این کاملا یک باور اشتباه است. این عنوان را به منظور سئو سایت می توانید استفاده کنید و به موتورهای جستجو بفهمانید که صفحات وب سایت شما مرتبط با چه موضوعی است. و یا اینکه طبقه بندی صفحات وب شما به چه صورت هستند. این در حالی است که بسیاری از افراد به آن ها توجه ندارند ولی موتورهای جستجو به آن ها بسیار اهمیت می دهند.
شما باید با استفاده و قرار دادن کلمات کلیدی خودتان در بخش عنوان از این فرصت استفاده کنید تا بتوانید به رتبه بالایی دست پیدا کنید و ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید. اگر هنوز از نام تجاری خودتان و یا دامین سایتتان استفاده می کنید می توانید یک خط فاصله و یا کاراکتر "|" را قرار دهید و بعد از آن عنوان صفحه وب خودتان را در آن تایپ نمایید. مثلا (خرید خودرو buycar.com |).

تاثیر محتوا بر سئو سایت
رفتار مانند موتورهای جستجو کار آسانی نیست. آن ها شب و روز را درون سایت شما می خزند وcrawler می کنند و تلاش می کنند تا محتوای مفید و سودمند شما را ذخیره کنند تا کاربران در هنگام جستجو به متن مورد نظر خودشان برسند. به طور شفاف title یا عنوان صفحات وب خودتان را انتخاب کنید تا آن ها بتوانند به راحتی در بین صفحات سایت شما بخزند. و وجه تمایز بین آن ها را متوجه شوند.
امکان دارد شما چندین صفحه مشابه هم در سایتتان داشته باشید. نگذارید تا موتورهای جستجو به اشتباه فرق بین آن دو را متوجه نشوند برای آن ها تمایز بین صفحات را به خوبی مشخص کنید. در اینصورت در آینده آن ها مطالب شما را با دید بهتری نگاه می کنند و محتوای دوگانه در سایت شما مشاهده نخواهد کرد.

روند سئو سایت
سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ فقط قرار گیری در صفحات اول این موتورجستجوها نیست، بلکه به معنای افزایش ترافیک و جذب کاربران است. مثلا اگر رتبه طراحی سایت شما برای جمله "خرید ماشین" رنگ 6 را داشته باشد، هنگامی که جستجو کننده عبارت "خرید ماشین" را جستجو می کند، وقتی این عبارت در عنوان طراحی سایت شما موجود نباشد کاربر فرق زیادی را بین سایت شما و سایر سایت ها احساس نمی کند.

توپر(bold) نمودن در سئو
با این حال که اینترنت در سال های اخیر تغییرات بسیاری کرده است.  ولی مسئله ای که در سئو سایت همچنان ثابت است و تغییری نکرده مسئله سرفصل های مهم طراحی سایت است که مدیران سایت از آن ها استفاده می کنند. سرفصل های یک صفحه معمولا با تگ های header مشخص می شوند. (از h1 تا h6) و همچنین مطالب مهم در تگ های  bold و یا توپر (به صورت پر رنگ و برجسته شده) قرار می گیرند. تا متوجه شوند کاربران توجه بیشتری به این مطالب نشان می دهند. این تگ های توپر به موتورهای جستجو نشان می دهند که یک مقاله در رابطه با چه چیزی صحبت می کنند و قسمت های مهم آن ها کدام بخش است.

بهینه سازی وب سایت و استفاده از تک ها H
تگ های header کار بسیار خوبی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ هستند. برای مثال اگر سایت شما در مورد "خرید ماشین" است گذاشتن یک برچسب header به صورت زیر در ابتدای صفحه به موتورهای جستجو وجه تمایز بین کاربران و موتورهای جستو را مشخص می کند و به آن ها می گوید صفحه وب شما در چه رابطه ای صحبت می کند.

تاثیر تگ H در رتبه سئو
البته برای موتورهای جستجو این مهم است که از تعداد زیادی کلمات کلیدی استفاده نکنیم. ولی به طور کل استفاده از 3 تا4 برچسب header می توان استفاده کرد و بعد از آن ها باید یک پاراگراف ایجاد کنیم.
صفحه ای دارای تگ های زیادheader باشد از نظر موتورهای جستجوی گوگل شبیه به اسپم به نظر می رسند. و همچنین برای کاربران نیز مفید نخواهند بود. وقتی از تک های bold,italic,emphasis استفاده می کنید گوگل متوجه می شود که اینگونه کلمات دارای اهمیت زیادی است .
بسیاری از افراد از تگ های span در همراه باcss در صفحات وب خود استفاده می کنند. این در حالی است که موتورهای جستجوی گوگل و بینگ به سختی قارد به تشخیص این ها می باشد. پس با استفاده از تگ های اچ تی ام ال که در این آموزش ذکر شد لازم است تا کار را برای تشخصی موتورهای جستجوی گوگل ساده نمایید.

صفحه: [1] 2